"Megdöbbentő, hogy egy erről egy televíziós adásból értesült a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ. Sem az egyeztetési folyamatoról, sem annak eredményéről a társadalmi szervezetek - az ügyfelek érdekeit védő társadalmi szervezetek - nem kaptak értesítést" - áll a FEOSZ szerkesztőségünkbe is eljuttatott körleményében.
A Felügyelet, a bankok és az ügyfél közötti viszony átláthatóbbá tételére alkalmas lehet egy kódex szintű szabályozás, de a FEOSZ véleménye szerint a jelenlegi gyakorlat megváltoztatására nem. "A hitelintézetek tisztességtelen gyakorlatot folytatnak szerződésmódosításaik során, több extra költséget is áthárítva a fogyasztókra, szinte korlátlan hitelszerződés módosítási lehetőségeikkel. Ha egy bank internet használatának költsége, vagy a bankok közötti elszámolás költsége nő, azt miért az ügyfél fizeti meg" - teszi fel a kérdést az érdekvédelmi szervezet.
A FEOSZ álláspontja szerint csak törvényi előírások, törvényben szabályozott szankciók érhetik el azt, hogy egyetlen lakossági hitelezéssel foglalkozó intézmény se használhassa ki gazdasági erőfölényét akkor, amikor a fogyasztóval szerződést köt.
A hitelezés egész folyamatát, egészen a hitelszerződés megkötése előtti információnyújtástól a hitelekkel kapcsolatos problémák megoldásáig, a teljes lakossági hitelezési gyakorlatot az alapján kell jogszabályi szinten szabályozni, hogy egy hitelszerződés megkötésekor két egyenlő fél áll egymással szemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.