BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A speciális fuvarozás a kiút?

A speciális szállításban van ma az üzlet – summázható a Világgazdaságnak a közúti teherfuvarozók körében végzett „piackutatása”. Míg az általános fuvarozók súlyos gondokkal küzdenek, sokukat fenyegeti a teljes ellehetetlenülés, jórészt természetesen a válság következtében, azok a vállalkozások, amelyek az élelmiszer- vagy egyéb speciális szállítás terén fejlesztettek, kiváló értékesítési számokkal büszkélkedhetnek.

„A fuvarozói-logisztikai piac szorosan követi a termelés és a fogyasztás csökkenését, ezért sok kisebb fuvarozó csődbe ment, vagy eladták tulajdonosai. Így a válság következtében jelentősen csökkent a piaci szereplők száma” – jelezte lapunknak a trendeket Székely Zsolt, a Révész Trans Kft. vezérigazgatója. A társaság időben váltott: 2006-ban kiszállt az úgynevezett ponyvás fuvarozásból, és azóta különleges anyagok, így silós áru (ömlesztett árunak minősülő, por és granulátum formájú anyagok), folyékony vegyi anyagok, valamint gáz szállítására koncentrál. „A specializálódás bejött, társaságunk forgalma korántsem csökkent olyan mértékben, mint az egész fuvarpiacé” – hangsúlyozta Székely Zsolt, kiemelve, hogy még a járműállomány cseréjére is van lehetőség.

A társaság erejét jelzi, hogy a közelmúltban megvásárolta a Magyarországról kivonult holland Van den Bosch Transporten által három éve megszerzett kazincbarcikai Silo-Tank Kft.-t annak 35 különleges járműszerelvényével, illetve teljes szerződésállományával együtt. A sav- és lúgszállító tartálykocsik megvásárlása révén beindult új üzletág lehetővé teszi, hogy a Révész Trans kiszélesítse szolgáltatásai körét. A társaság több mint tíz éve dolgozik együtt a Michelin Hungáriával, és miután a legnagyobb partnere a Tiszai Vegyi Kombinát, a tartálykocsibázis annak székhelyén, Tiszaújvárosban van.

Csupán 10 százalékkal csökkent az idén a Szemerey Transport Zrt. forgalma. A társaság 1995-ben kezdte meg a hűtött áruk szállítását, ma pedig a cég 670 gépkocsijának kétharmada hűtőkocsi. Időközben létrejött az országos raktárhálózat is, így a Szemerey Transportnak ma a többi között Almásfüzitőn, Baján, Budapesten, Debrecenben, Győrött, Miskolcon, Pécsett, valamint Szolnokon vannak saját, illetve bérelt telephelyei. Ezek általában 10 ezer négyzetméteresek, igaz, Miskolcon mintegy 35 ezer, a fővárosban pedig 40 ezer négyzetméteres a Szemerey telepe. A budapesti négyezer négyzetméteres hűtőraktárban a húsipar számára komplett logisztikai szolgáltatást végeznek, a kiméréstől a felcímkézésen át az áruterítésig.

Mint a társaság tulajdonosa, Szemerey Loránd a Világgazdaságnak elmondta: a múlt év eleje óta 600 millió forintot fordítottak ingatlanberuházásokra, járművásárlásra pedig körülbelül félmilliárdot. Mindez azonban jóval kevesebb az egy éve tervezettnél, hiszen tavaly nyáron még mintegy másfél milliárd forintnyi hűtőház-beruházásra készültek. A múlt ősszel Balatonszárszón újították fel és bővítették a hűtőraktárat, az év elejére Győrben készült el egy új hűtőraktár, november közepére pedig Miskolcon készül el egy.

Negyed kapacitás a Schwarzmüllernél

Április óta kapacitásának negyedével dolgozik a kamion-utánfutókat gyártó Schwarzmüller Járműgyártó és Kereskedelmi Kft.

A tavalyi 3100 után az idén mindössze 550-600 utánfutó hagyhatja el a gyárat; kétharmadukat exportálni fogják.

A legnagyobb gondot az okozza, hogy 2007-ben, amikor még 3500 utánfutót bocsátott ki a cég, egy nagyberuházásba kezdtek. Az volt a cél, hogy a heti nyolcvan helyett akár száz utánfutót gyárthassanak, emellett racionalizálják a termelési folyamatot, hiszen egykor a szerviz köré épült a gyár. Az 1,7 milliárdos beruházás révén csaknem teljesen elkészült 12 ezer négyzetméternyi épületben azonban üresen áll az új csarnok.

Tavaly májusban még 460 embernek adott munkát a Schwarzmüller, ma viszont 270 ember dolgozik a hét négy napján. Ha ismét öt napon át folyna a termelés, újabb 20 százalékos létszámcsökkentésre kényszerülnének – mondta el lapunknak Cziegler József.

A dunaharaszti társaság szerencséje, hogy különleges utánfutói – rönkszállító, tartálykocsi, nehézgépszállító, billencs – iránt továbbra is folyamatos a kereslet, így a cég jelene és jövője biztosítottnak tűnik.


A tavalyi 3100 után az idén mindössze 550-600 utánfutó hagyhatja el a gyárat; kétharmadukat exportálni fogják.

A legnagyobb gondot az okozza, hogy 2007-ben, amikor még 3500 utánfutót bocsátott ki a cég, egy nagyberuházásba kezdtek. Az volt a cél, hogy a heti nyolcvan helyett akár száz utánfutót gyárthassanak, emellett racionalizálják a termelési folyamatot, hiszen egykor a szerviz köré épült a gyár. Az 1,7 milliárdos beruházás révén csaknem teljesen elkészült 12 ezer négyzetméternyi épületben azonban üresen áll az új csarnok.

Tavaly májusban még 460 embernek adott munkát a Schwarzmüller, ma viszont 270 ember dolgozik a hét négy napján. Ha ismét öt napon át folyna a termelés, újabb 20 százalékos létszámcsökkentésre kényszerülnének – mondta el lapunknak Cziegler József.

A dunaharaszti társaság szerencséje, hogy különleges utánfutói – rönkszállító, tartálykocsi, nehézgépszállító, billencs – iránt továbbra is folyamatos a kereslet, így a cég jelene és jövője biztosítottnak tűnik.

-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.