BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fuvarozók: be kellene vonni a magántőkét a tömegközlekedésbe

Közösségi közlekedés: a magánfuvarozók elengedhetetlennek tartják magántőke bevonását

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete NiT Hungary kiáll a közszolgáltatáson kívüli menetrend szerinti autóbuszjáratok indítása mellett - áll a szervezet szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében. Az ipartestület meggyőződése szerint a közösségi közlekedés átalakításának középpontjába többek között a magánvállalkozások bevonását, magasabb színvonalú és költséghatékonyabb szolgáltatások nyújtását és nem utolsó sorban az utasok érdekét kell helyezni, akik elvárják a szolgáltatások minőségének javulását!

A szervezet tagjai, mint ahogy a múltban sem, úgy most sem kiváltságos elbánást kérnek, csupán lehetőséget arra, hogy magas minőségű szolgáltatásaikat akár állami támogatás nélkül, a köz számára hatékonyan biztosíthassák.

Figyelve és elemezve a jelenlegi szakmai megszólalásokat az ipartestület meggyőződése, hogy a hazai közlekedési munkamegosztás arányait komoly veszély fenyegeti. A közösségi közlekedés részaránya Magyarországon évről évre csökkenő tendenciát mutat, ami gazdasági és környezeti szempontból egyaránt kedvezőtlen. Az elöregedő járműpark, a romló minőségű szolgáltatások miatt a közforgalmú közlekedést egyre inkább háttérbe szorítja a személygépjárműves közlekedés. A NiT Hungary ez ellen szeretne érdemben tenni, megmutatva, hogy a közösségi közlekedés lehet európai színvonalú.

Az ipartestület a kedvezőtlen folyamat megállításának egyedüli lehetőségét az emelt színvonalú szolgáltatást a jelenlegi szabályozás miatt eddig csekély számban kínáló magántőke mind nagyobb arányú bevonásában látja. A magánvállalkozók adott esetben ezen külön szolgáltatásaik tekintetében nem kérnek állami ellentételezést, valamint megfontolhatónak tartják a jelenleg érvényben lévő költségvetésből történő finanszírozási rendszer a költségvetés számára kedvezőbb átalakítását.

Az ipartestület fontosnak tartja, hogy eloszlassa a Volán vállalatok szakszervezeti dolgozóinak félelmeit, hiszen egyetért azzal, hogy a magánszolgáltatás megjelenése nem járhat együtt a közszolgáltatás sérelmével. Ugyanakkor meggyőződése, hogy az állami és gazdasági igényeket, valamint az utasok érdekét nem írhatja felül az állami vállalatok és a szakszervezetek érdeke.

A magánfuvarozók a közösségi közlekedés színvonalának emelésében nem ellenfélként, hanem partnerként tekintenek a Volán vállalatokra, a vasúttársaságokra és az ott dolgozó kollégáikra. Meggyőződésük, hogy az általuk nyújtott szolgáltatás emelheti a közösségi közlekedés színvonalát és visszacsábíthat utasokat az egyéni közlekedést választók közül, így hozzájárulhat a magyar közlekedéspolitika által megfogalmazott stratégiai célok eléréséhez.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.