BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fuvarozók: be kellene vonni a magántőkét a tömegközlekedésbe

Közösségi közlekedés: a magánfuvarozók elengedhetetlennek tartják magántőke bevonását

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete NiT Hungary kiáll a közszolgáltatáson kívüli menetrend szerinti autóbuszjáratok indítása mellett - áll a szervezet szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében. Az ipartestület meggyőződése szerint a közösségi közlekedés átalakításának középpontjába többek között a magánvállalkozások bevonását, magasabb színvonalú és költséghatékonyabb szolgáltatások nyújtását és nem utolsó sorban az utasok érdekét kell helyezni, akik elvárják a szolgáltatások minőségének javulását!

A szervezet tagjai, mint ahogy a múltban sem, úgy most sem kiváltságos elbánást kérnek, csupán lehetőséget arra, hogy magas minőségű szolgáltatásaikat akár állami támogatás nélkül, a köz számára hatékonyan biztosíthassák.

Figyelve és elemezve a jelenlegi szakmai megszólalásokat az ipartestület meggyőződése, hogy a hazai közlekedési munkamegosztás arányait komoly veszély fenyegeti. A közösségi közlekedés részaránya Magyarországon évről évre csökkenő tendenciát mutat, ami gazdasági és környezeti szempontból egyaránt kedvezőtlen. Az elöregedő járműpark, a romló minőségű szolgáltatások miatt a közforgalmú közlekedést egyre inkább háttérbe szorítja a személygépjárműves közlekedés. A NiT Hungary ez ellen szeretne érdemben tenni, megmutatva, hogy a közösségi közlekedés lehet európai színvonalú.

Az ipartestület a kedvezőtlen folyamat megállításának egyedüli lehetőségét az emelt színvonalú szolgáltatást a jelenlegi szabályozás miatt eddig csekély számban kínáló magántőke mind nagyobb arányú bevonásában látja. A magánvállalkozók adott esetben ezen külön szolgáltatásaik tekintetében nem kérnek állami ellentételezést, valamint megfontolhatónak tartják a jelenleg érvényben lévő költségvetésből történő finanszírozási rendszer a költségvetés számára kedvezőbb átalakítását.

Az ipartestület fontosnak tartja, hogy eloszlassa a Volán vállalatok szakszervezeti dolgozóinak félelmeit, hiszen egyetért azzal, hogy a magánszolgáltatás megjelenése nem járhat együtt a közszolgáltatás sérelmével. Ugyanakkor meggyőződése, hogy az állami és gazdasági igényeket, valamint az utasok érdekét nem írhatja felül az állami vállalatok és a szakszervezetek érdeke.

A magánfuvarozók a közösségi közlekedés színvonalának emelésében nem ellenfélként, hanem partnerként tekintenek a Volán vállalatokra, a vasúttársaságokra és az ott dolgozó kollégáikra. Meggyőződésük, hogy az általuk nyújtott szolgáltatás emelheti a közösségi közlekedés színvonalát és visszacsábíthat utasokat az egyéni közlekedést választók közül, így hozzájárulhat a magyar közlekedéspolitika által megfogalmazott stratégiai célok eléréséhez.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.