Az ütemes rendszerben az ország bármely pontjáról két órán belül el lehet majd indulni vasúton, a gyakoriság Budapesttől mintegy 100 kilométeren belül már egy óra, a főváros vonzáskörzetében pedig fél óra – ismertette egy tegnapi háttérbeszélgetésen Antali Károly, a közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos. A párhuzamosságok felszámolásakor az országos hálózatban a vasút élvez elsőbbséget, a regionális hálózatban viszont a vasútra ráhordó buszé az elsőbbség. 32 térségi vonalon a Volánok veszik át a rossz kihasználtságú vonatok feladatait.
Az a cél, hogy az idén 64 milliárd forintos veszteséget váró MÁV Zrt. három év alatt legalább nullszaldós legyen jegyárbevételeiből, a jegyárak állami árkiegészítéséből és más indokolt, de meg nem térült költségei költségvetési megtérítéséből. Ehhez azonban még hátravan a jegyárak és az utazási kedvezmények átalakítása, a MÁV csoport átszervezése és számos beruházás is. Utóbbiakhoz a vasúttársaságnak 48 milliárd forintnyi hitelre, a közszolgáltatások kifizetésére, a költségvetésnek pedig 40 milliárd forintra lesz szüksége. Ám a bankok csak akkor hiteleznek, ha a pénzük megtérül. A MÁV erre garanciát nyújtó üzleti terve október végére készül el, de sürgős az ingatlanvagyon felmérése is.
A Volánok üzleti terve is október végére áll össze. Bár csoportszinten a párhuzamosságok felszámolásától évi 6 milliárd forint megtakarítást remélhetnek, új buszokat is kell venniük. „De nem annyit, mint ahány új vonalon átveszik a feladatokat a vasúttól” – mutatott rá a kormánybiztos. Létrehozhatnak közös buszparkot is. A kormány a Volánokkal november 30-án három évre megkötendő közszolgáltatási szerződését további négy évre meghosszabbítaná, sőt fékezné a személyszállítási piac megnyitását is, ha a buszos cégek ezalatt versenyképessé válnának.
„A Volánok már jelezték Hónig Péter miniszternek, hogy készek átvenni a kis forgalmú vasútvonalak által összekötött települések közötti személyszállítást” – válaszolt lapunknak a Volán Egyesülés autóbusz-közlekedési igazgatója, Marcsa Ildikó. Javaslatot is készítettek a kedvezmények szűkítésére, hiszen nehezen kérhető rajtuk számon a gazdaságos működés, ha maguk sem jutnak hozzá bevételeik egy részéhez a kedvezmények miatt. Az igazgató szerint nem járnak jól a Volánok a kis forgalmú vasútvonalak átvételével, ha közben esetleg nagy forgalmú járatokat kell leállítaniuk a párhuzamosságok felszámolása során. Maga a párhuzamosság értelmezése is kérdéses – tette hozzá.
„A munkabeszüntetés következtében mintegy 100 millió forintos kár keletkezett a vasútnál az elmaradó jegyárbevételek, az áruszállítás késése, a Volán-bérletek elfogadása és egyéb okok miatt” – mondta lapunknak Sigulinszki Tibor, a MÁV szóvivője.
A tavalyi tíz sztrájk idején körülbelül kétmilliárd forint volt a közvetlen kár, ezt azonban 1,3 milliárdra csökkentette az, hogy nem kellett üzemanyagra költeni.
„A munkabeszüntetés következtében mintegy 100 millió forintos kár keletkezett a vasútnál az elmaradó jegyárbevételek, az áruszállítás késése, a Volán-bérletek elfogadása és egyéb okok miatt” – mondta lapunknak Sigulinszki Tibor, a MÁV szóvivője.
A tavalyi tíz sztrájk idején körülbelül kétmilliárd forint volt a közvetlen kár, ezt azonban 1,3 milliárdra csökkentette az, hogy nem kellett üzemanyagra költeni. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.