Orosz Éva leszögezte: nemzetközi összehasonlításban keveset költünk közpénzekből egészségügyre, hiszen a közkiadások - a GDP százalékában - elmaradnak az EU és az OECD átlagától. A főiránytól eltérő trend oka, hogy a közkiadások a GDP százalékában mérve csökkentek 1995 és 2007 között, valamint növekedett a különbség az egy főre jutó közkiadásokban Magyarország és az uniós tagállamok között.
A szakértő kijelentette: Az elmúlt 20 év egyik legsúlyosabb öröksége az egészségügyben a torz jövedelemarányok fennmaradása, ám a jövedelmi helyzet lényeges javítása nem lehetséges az egészségügyi kiadások bővülése nélkül.
Tanulhatunk-e az európai trendekből? – tette fel a kérdést Orosz, aki szerint a közfinanszírozás nemcsak az esélyegyenlőséget, hanem a makro-szintű hatékonyságot is jobban képes biztosítani, mint a magánbiztosítás. Szerinte az Európai Unió stratégiájának alapja az értékek megerősítése, a gazdaság-egészségügy-egészség viszonyának új felfogása. A fenntartható finanszírozás, a hatékonyság és minőség javítása folyamatos változást, alkalmazkodást igényel.
Orosz Éva kijelentette: a közfinanszírozáson alapuló egészségügyi rendszerek jobban tudták az egészségügyi kiadásokat a gazdasági növekedéshez igazítani, mint az Egyesült Államok piaci elveken alapuló egészségügyi rendszere.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.