A római kormány már márciusban jóváhagyta a vitatott terv költségkeretét, most csak annak tényleges felszabadítása történt meg.
Az illetékes kormányközi bizottság felszabadította a két milánói metróvonal és a Genova és Milánó közötti gyorsvasút építésére szánt keretösszeget is, a beruházásokra összesen 8,8 milliárd eurót fordít a kormány.
A közel 30 halálos áldozatot követelő októberi szicíliai földcsuszamlások után a tervet - amelyet környezetvédők már korábban is bíráltak - civil szervezetek és politikai vezetők túl költségesnek és fölöslegesnek találták, Silvio Berlusconi miniszterelnök azonban dacolva a terv ellenzőinek nyomásával bejelentette, hogy decemberben megkezdődnek a 6 milliárd eurós beruházás munkálatai a Messinai-szorosban.
Az olasz szárazföldet Szicíliával összekötő híd 3,7 kilométer hosszú lenne és 64 méterrel a tengerszint felett húzódna. Raffaelle Lombardo, a szicíliai régió vezetője szerint az alapkövét december 23-án helyeznék el.
A tervet már Berlusconi korábbi kormánya is szorgalmazta, majd Romano Prodi balközép kormánya elvetette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.