BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megosztja a szakértőket az iPad

Fejlesztés. Képernyőátlója nem haladja meg a 10 hüvelyket, súlya kisebb mint 80 deka, akkumulátora is 10 órán át bírja, az ára pedig nem éri el az 500 dollárt. Az egyre kisebb számítógépekért rajongók táborát egyebek mellett ezekkel a készülékjellemzőkkel is igyekszik meghódítani legújabb termékénél az Apple. Az amerikai számítógép-óriás a héten mutatta be régóta várt új tábla PC-jét, az iPadet, amelyet valahová az okos telefonok, a mininotebookok, illetve az elektronikus könyvek közé pozicionált az alma logójú cég. Ráadásul itt is mindjárt beleszaladhat egy névhasználati jogvitába, mint az történt néhány éve az iPhone-nal. Az utóbbi nevet az ugyancsak amerikai Cisco Systems védette le korábban, így azt tőle kellett megvásárolnia az Apple-nek. Az iPad névről viszont majd a japán Fujitsuval kell egyezkednie.

Alig lebbent föl a fátyol az új eszközről, máris sok kérdésben megosztotta a szakértőket. Többségük úgy véli, túl sok kompromisszum árán alkották meg a fejlesztők a készüléket, amely okos telefonnak nem mondható, hiszen telefonálni nem lehet vele, igaz, a szoftvere olyan, mint az iPhone-é. Mininotebooknak is kevés, mert a memóriája nem bővíthető, a rajta megjeleníthető internetoldalak nem teljes értékűek, a Safari böngésző nem támogatja a flashes oldalakat. Ellentmond notebook funkciójának, hogy nem alkalmas egyszerre több alkalmazás futtatására sem. Levelezni is nehézkes vele az érintőképernyőn keresztül, hacsak a felhasználó nem vásárol hozzá külön billentyűzetet, amely persze mérsékli a hordozhatóságot. Könyvek elektronikus módon való olvasására pedig nem elegendő az akkumulátoridő.
Szakértők szerint leginkább a médiaiparnak hozhat újdonságot, megszülethet az az eszköz, amellyel minden eddiginél könnyebben olvashatjuk a webes hírforrásokat, nézegethetjük a fotókat, videókat. Másfelől azokban azon országokban, ahol hozzáférhetnek az Apple tartalomértékesítési rendszeréhez, az iTuneshoz, az eszköz segíthet a fizetős tartalmak elérésében, akár könyvekről, akár filmekről vagy alkalmazási szoftverekről beszélünk.
A számok mindenesetre makacs tények, a korábbi nagy termékbevezetések magukért beszélnek. Az érintőképernyős iPodból a bevezetését követő egy évben több mint nyolcmillió talált gazdára. Az iPhone-ból eddig 42,5 millió készüléket adtak el világszerte, egyébként az Apple-rajongók száma már meghaladja a 200 milliót. A PC-iparban azonban csak a saját hazájában lehet próféta az „alma cég”, ott az ötödik legnagyobb szállító, a globális piacon viszont még csak az egyéb kategóriába fér bele.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.