A Google London, Amszterdam és Párizs utcáin és metróállomásain, valamint újságokban hirdeti a Chrome böngészőt. Mindez egyrészt azt jelzi, hogy a keresőóriás készül a böngészők közötti harcra, másrészt, hogy egyre szívesebben lép ki a hagyományos média területére a tőle megszokott internetes reklám helyett.
Eric Schmidt vezérigazgató a közelmúltban úgy fogalmazott: a Google segítene a kiadóknak az átalakulás átvészelésében az internet segítségével. A ZenithOptimedia elemzője a Reutersnek ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott: két évvel ezelőtt csak a Google útja létezett, mostanra azonban a cég kereskedelmileg érzékenyebbé vált.
Az RBC elemzője hozzátette: a felhasználók nagy része számára az "e" betű egyenlő az internettel, ez pedig nagy gondot jelent a Google számára. Március közepétől az európai Windows felhasználók az EU versenyhatóságának döntése nyomán szabadon választhatják meg, melyik böngészőt használják, vagyis ezzel újabb front nyílik a böngésző háborúban.
A Google szóvivője ezzel kapcsolatban annyit mondott: a mostani kampány a böngészők általános szerepét hivatott hangsúlyozni, a cég ugyanis úgy véli, hogy ez a program a számítógép legfontosabb része.
A NetMarketShare adatai szerint a Google Chrome januárban mindössze a globális piac 5,2 százalékát tudhatja magáénak, az Internet Explorer részesedése 62,2 százalék, a Mozilla Firefox 24,4 százalékon áll.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.