BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A való világba lépett a Google a böngészőháború előtt

A Google tőle szokatlan módon plakátokon és újságokban reklámozza a Chrome böngészőt, ezzel készülve a változásra, amelynek nyomán március közepén az európai felhasználók szabadon választhatják meg böngészőjüket.

A Google London, Amszterdam és Párizs utcáin és metróállomásain, valamint újságokban hirdeti a Chrome böngészőt. Mindez egyrészt azt jelzi, hogy a keresőóriás készül a böngészők közötti harcra, másrészt, hogy egyre szívesebben lép ki a hagyományos média területére a tőle megszokott internetes reklám helyett.

Eric Schmidt vezérigazgató a közelmúltban úgy fogalmazott: a Google segítene a kiadóknak az átalakulás átvészelésében az internet segítségével. A ZenithOptimedia elemzője a Reutersnek ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott: két évvel ezelőtt csak a Google útja létezett, mostanra azonban a cég kereskedelmileg érzékenyebbé vált.

Az RBC elemzője hozzátette: a felhasználók nagy része számára az "e" betű egyenlő az internettel, ez pedig nagy gondot jelent a Google számára. Március közepétől az európai Windows felhasználók az EU versenyhatóságának döntése nyomán szabadon választhatják meg, melyik böngészőt használják, vagyis ezzel újabb front nyílik a böngésző háborúban.

A Google szóvivője ezzel kapcsolatban annyit mondott: a mostani kampány a böngészők általános szerepét hivatott hangsúlyozni, a cég ugyanis úgy véli, hogy ez a program a számítógép legfontosabb része.

A NetMarketShare adatai szerint a Google Chrome januárban mindössze a globális piac 5,2 százalékát tudhatja magáénak, az Internet Explorer részesedése 62,2 százalék, a Mozilla Firefox 24,4 százalékon áll.


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.