2009-ben az Egyesült Államok és Nyugat-Európa jelentette a legfontosabb piacot a netbookgyártók számára, akik profitáltak a válságból eredő költségcsökkentésekből. A korábbi kimutatások is megmutatták, hogy egyre többen a hagyományos noteszgépek helyett választják a kisebb, gyengébb teljesítményű, de jóval olcsóbb mini számítógépeket.
Az előző évhez képest 79 százalékkal növekedett az eladások száma, miközben a PC-piac egésze csak most kezd magához térni. A Strategy Analytics felmérése szerint a legnépszerűbb gyártók: az Acer, az Asus, a HP és a Dell. Mindegyik cég új modellekkel is jelentkezett ebben az évben, miközben olyan új szereplők is a piacra léptek, mint a Nokia.
Peter King, az elemző cég igazgatója a Business Wire tudósítása szerint úgy látja: a netbookok profitáltak a széles spektrumú elosztóhálózatból, hiszen a mini notebookokat a hagyományos elektronikai boltoktól kezdve a mobilszolgáltatók üzletein át az online shopokig számtalan formában árusítják.
A szektor növekedésre van ítélve az idei évben is, amit csak megerősít az a tény, hogy a chipgyártók tovább harcolnak azért, hogy megszerezzék a vezető pozíciót a mobilszegmensben. Jelenleg az Intel Atom processzora hajtja a netbookok többségét, de a mobiltelefonok világában sikeres Qualcomm és a grafikus tartalmakra specializálódott Nvidia is igyekszik növelni jelenlétét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.