A 2009 október eleje és 2010 január vége között készített felmérés tanúsága szerint a megkérdezettek 25 százaléka „teljes mértékben elkötelezettnek” további 36 százalék pedig „többnyire/inkább elkötelezettnek” mondta magát. Vidéken a válaszadók 26 százaléka állította magáról, hogy „teljes mértékben elkötelezett”, szemben a budapestiek 24 százalékával.
Ami az egyes korosztályok megoszlását illeti, az ún. „baby boomer” generáció (a 48-65 éves korosztály) körében a magukat „teljes mértékben elkötelezettnek” vallók aránya 31 százalék, míg az ún. „X” generáció (a 30-47 éves korosztály) esetében ez az arány 24 százalék, az ún. „Y” generáció (a 18-29 éves korosztály) esetében pedig 23 százalék.
A felmérés további megállapítása, hogy a megkérdezettek 17 százalékát lojálisabbá tette a gazdasági válság, míg 24 százalékuk inkább lojalitása csökkenéséről számolt be, 59 százalék számára pedig a válság semmilyen efféle hatással nem járt.
A munkaadójuk iránt lojálisabbá vált munkavállalók szerint a változás a vezetés pozitív hozzáállásának, a jobb vagy legalábbis stabil fizetéseknek és a jó munkahelyi légkörnek köszönhető. A kevésbé lojális dolgozók elmondása szerint a változás az ő esetükben a vezetés nem megfelelő hozzáállásának és a csökkenő fizetéseknek az eredménye.
„Azok a munkaadók, akik nyíltan beszélnek alkalmazottaikkal a nehéz gazdasági helyzetről és mindent megtesznek annak érdekében, hogy gondoskodjanak róluk, jelentős bizalmi tőkét tudtak teremteni a dolgozók körében – kommentálta a felmérés eredményeit Jónás Anikó a Kelly Services ügyvzető igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.