Az Index információi szerint az állami útépítő cégnél már korábban szívesen kihátráltak volna az ügyből egyrészt a projekt támogatásának jogi aggályai és várható következményei miatt, másrészt pedig azért, mer a NIF eleve csak egy minisztériumi elvárásnak akart megfelelni a közbeszerzési eljárás kiírásával.
Ezeket az információkat Fazakas Orsolya, a NIF kommunikációs igazgatója is megerősítette. Elmondása szerint a közbeszerzési felhívás visszavonása a jövő héten jelenik meg.
A most még érvényes tenderfelhívás szerint az állami költségvetés terhére megvalósuló beruházás két részből állna. Egyfelől át kellene építeni nagyjából hétszáz méteren az M7-es autópálya sávolyi csomópontjának összekötő ágát, hogy az közvetlenül csatlakozhasson a 7-es főúthoz. A második feladat egy 250 méter hosszú földút átépítése aszfaltburkolatú műúttá.
A pályázati felhívás szerint a munkával idén június 15-re kellene elkészülni, ami útépítéssel foglalkozó szakemberek szerint szinte lehetetlen elvárás. Az eredményhirdetést ugyanis április 29-re, a szerződéskötést május 19-re tervezték, ami akkor is szinte tarthatatlan határidő lett volna.
Mindez azonban csak apró porszem a sávolyi beruházás háza tájékán, hiszen mára már az sem tisztázott, hogy egyáltalán mikor épül meg a Balatonring. A problémákat csak tetézi, hogy már a motorpálya építésének koordinálásával megbízott Suchman Tamás is lemondott, és az LMP is megkezdte „korrupció-kampányát” a beruházás ellen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.