A magyar lakosság 68,5 százaléka tervezi, hogy az idén ellátogat legalább egy hazai fesztiválra – derül ki a Magyar Turizmus (MT) Zrt. legfrissebb felméréséből. Azoknak az aránya is magas, 50,7 százalék, akik nem a lakóhelyükön lévő rendezvényre készülnek, és ezért utazást terveznek. Tavaly a magyar lakosság 54,7 százaléka járt fesztiválon, egy fesztivállátogató pedig átlagosan 2,2 rendezvényen vendégeskedett. A legnépszerűbb „fesztiválos” úti cél Balaton régió volt (a válaszadók 15,2 százaléka szerint), amelyet Észak-Alföld (14,7 százalék), majd Budapest–Közép-Duna-vidék (13,3 százalék) követett.
A fesztivállátogatások kétharmada egynapos program volt, további 27 százaléka 1–3 éjszakás, ennél hosszabb kiruccanás pedig az esetek 8,3 százalékában volt. A többéjszakás belföldi fesztivállátogatásokon az utazók átlagosan 2,8 éjszakát töltenek. A költés háztartásonként átlagosan 17 700, személyenként 8900, egy napra vetítve pedig 4800 forint. Érdekesség, hogy a fesztivállátogatással egybekötött utazások során az utazók 14,3 százaléka ingyenes szálláshelyen, például barátoknál, ismerősnél vagy saját nyaralóban szállt meg, s csak alig többen, 19,5 százalék vett igénybe kereskedelmi alapon működő szálláshelyet.
A legnépszerűbbek egyértelműen a gasztronómiai rendezvények voltak (30,8 százalék), őket a könnyűzenei (18,6 százalék) és a hagyományőrző (17 százalék) események követték. A legismertebb, egyben a legkedveltebb hazai fesztivál a Sziget, amelyet a Debreceni Virágkarnevál, a Mo-hácsi Busójárás és a soproni VOLT Fesztivál követ. NM
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.