A hatalmas tartószerkezetet egy teljes futballpályányi fém és tükrözésmentes üveg felülettel vonják be. A speciális, tükröződésmentes technológia alkalmazására azért van szükség, mert a visszaverődő napsugarak zavarnák a légi járművek pilótáit, így bármilyen egyéb megoldás veszélyeztetné a repülés biztonságát.
A kivitelező 14 darab, egyedileg gyártott, egyenként mintegy 80 méter hosszú speciális fémelemet, valamint több mint 800 darab különleges üvegtáblát szállított az építkezési területre. A fémburkolat a tetőszerkezet fő tartóelemeit fedi be, míg a széles biztonsági üveg az elemek közötti sávokba kerül. Ez a megoldás teszi lehetővé, hogy az épületbe belépő utasok egy tágas, fényes és levegős környezetben tölthessék el a járat indulásáig hátralevő időt.
A tetőszerkezet felépítéséhez és befedéséhez a kivitelező összesen 1200 tonnányi acélt és közel 3000 négyzetméter felületű speciális üveget használ fel. Az építkezés méreteit emellett jól szemlélteti, hogy szakemberek szerint a SkyCourt tetőszerkezetéhez felhasznált acél– és fémmennyiség elegendő volna egy nagyobb sportcsarnok felépítéséhez is.
A kivitelezők tervei szerint a teljes tetőszerkezet várhatóan július végére készül el. A munkafolyamat végeztével a repülőtér új terminálépülete jórészt elnyeri külső arculatát vagyis hamarosan megelevenednek a Budapest Airport látványterveiből ismert különleges építészeti megoldások. A Budapest Airport mérnöki csapatának szándékai szerint a SkyCourt átadásával újabb, emblematikus épülettel gazdagodhat a magyar főváros.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.