„Szó van arról, hogy a Magyarországra és Indonéziába irányuló motorszállítások helyett ott helyben szereljük össze az autók motorjait” – idézte az AFP hírügynökség a Suzuki szóvivőjét, aki hozzátette, az erős jen ellenére sem csökkentik a mai 800 ezres hazai motorgyártást, hacsak nem kezd zuhanni a helyi rendelésállomány. A Toyota most jelentette be, hogy belép a miniautó-piacra, amelyet eddig a Suzuki uralt Japánban.
A Magyar Suzuki Zrt. nem fűzött kommentárt a hírhez, ugyanakkor Esztergomba minden egyes motort Japánból szállítanak, és ez komoly költséget jelent. A szeptember végéig körülbelül 130 ezer gépkocsit kiszállított gyár idei termelési terve 170 ezer darabról szól, ez 10 ezerrel kevesebb a tavaly legyártott mennyiségnél. Ám az is 36 százalékkal marad el a 2008-as 281 686 darabtól. Tegyük hozzá, a több éven át folytatott kapacitásbővítő beruházások eredményeként a vállalat 2008-ra már évente 300 ezer autó kibocsátására volt képes. Most tehát jelentős kihasználatlan kapacitással rendelkezik a Magyar Suzuki, amely az egykori több mint 5000-rel szemben ma már csupán 3900 embernek ad munkát.
A tengerentúlon hullámzó eredményt ért a márka: India legnagyobb autógyártója, a Maruti Suzuki a múlt hónapban is 29 százalékkal, 80 ezer darabra növelte eladásait, ezért az eddig négy gyárat működtető cég újabb, 250 ezres kapacitású egység építésére készül.
Észak-Amerikában azonban, ahol összesen 4,392 millió személyautó kelt el szeptember végéig, összesen 16 972 Suzuki talált gazdára. A Suzuki által értékesített autók 92 százaléka ugyanis a tengerentúlról érkezik, míg a nagy rivális, a Honda esetében ez az arány csupán 11 százalék. DK
További részletek
vg.hu/suzuki
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.