Az árbevétel 215,68 milliárd forint volt, amiből a belföldi értékesítés - 7,6 százalékos éves növekedéssel - 25,69 milliárd forintot tett ki.
Egyedül a harmadik negyedévben a nettó profit elérte a 19,46 milliárd forintot, 100,1 százalékkal haladta meg a tavaly harmadik negyedévit. A portfolio.hu elemzői 13,93 milliárd forintot vártak, de a megkérdezett 11 elemző közül egy sem számított ilyen nagy nyereségre.
A Richter jelentős előszállításokat teljesített, hogy felkészüljön az Oroszországban szeptember 1-jén életbe lépett szabályváltozásra. Az Oroszországba irányuló kivitel az év első kilenc hónapjában 36,3 százalékkal 61,12 milliárd forintra emelkedett.
A bruttó fedezet - az árbevétel és a közvetlen költségek különbözete - 132,17 milliárd forint volt a háromnegyed évben, ami 18,3 százalékos növekedést jelent. A közvetlen költségek az időszak folyamán 2,2 százalékkal mérséklődtek.
A költségek között a legnagyobb tételt jelentő értékesítési és marketing költségek 6,1 százalékkal 43,67 milliárd forintra emelkedetek, de a legnagyobb arányban a kutatás-fejlesztés (K+F) ráfordításai nőttek: 37,4 százalékkal 24,66 milliárd forintra. A növekedés elsősorban az amerikai Forest Laboratories-zal együttműködésben végzett klinikai vizsgálatokkal magyarázta a jelentés. A gyorsjelentés megjegyzi, hogy a jelentős K+F költsége miatt a belföldi orvoslátogatói regisztrációs díj 100 százalékban visszaigényelhető.
Az 51,11 milliárd forint üzemi szintű nyereség 39,7 százalékos növekedést mutat. A gyorsjelentés hangsúlyozza, hogy ez az oroszországi előszállításoknak köszönhető, annak ellenére, hogy viszonylag alacsony fedezetű nagy- és kiskereskedelmi forgalom jelentősen visszaesett: 9,2 százalékkal 29,38 milliárd forintra.
A pénzügyi tevékenység nyeresége az év első kilenc hónapjában 6,76 milliárd forint volt, 130.9 százalékkal több az előző év hasonló időszakánál. Az adózás előtti nyereség 46,0 százalékkal 58,38 milliárd forintra emelkedett, míg az 57,67 milliárd forint adózott profit 54,1 százalékkal volt több, mint az előző év hasonló időszakában.
A gyógyszer-értékesítésből származó 185,85 milliárd forint bevétel 13,2 százalékos éves emelkedésnek felel meg. Ebből a belföldi értékesítés 7 százalékos növekedéssel elérte a 24,61 milliárd forintot és ezzel a Richter a magyar piacon a negyedik legnagyobb szereplő 5,6 százalékos részesedéssel. A vényköteles piacon a Richter 7,2 százalékos részesedéssel rendelkezik az IMS piacelemző adatai szerint.
Az EU piacán a Richter 168,8 millió euró árbevételt ért el, 3,8 százalékkal többet az előző év első kilenc hónapjánál. Az Egyesült Államokban 10,1 százalékkal 76,7 millió euróra mérséklődött a bevétel. Ugyanakkor a FÁK országokban 304,8 millió euró értékű gyógyszert értékesített a Richter, 40,0 százalékkal többet a bázisidőszaknál. Ebből az oroszországi eladások 40,6 százalékos növekedéssel 221,6 millió eurót tettek ki, Ukrajnában 40,2 százalékkal 34,5 millió euróra nőtt az értékesítés árbevétele, míg a többi FÁK országban a 48,7 millió euró bevétel 37,2 százalékkal haladta meg a bázist.
A Richter konszolidált mérlegének főösszege 2010. szeptember 30-án 480,13 milliárd forint volt, ami 50,16 milliárd forint növekedés 2009 végéhez viszonyítva. Az időszak végén a társaság készpénzállománya elérte a 111,49 milliárd forintot. A gyorsjelentésben a Richter emlékeztet arra, hogy októberben és novemberben két jelentős akvizíciót jelentett be: a svájci PregLem felvásárlását és a német Grünenthal orális fogamzásgátló portfoliójának megvásárlását. A csoport 2010. szeptember 30-diki pénzeszközei még az akvizíciók előtti állapotot tükrözik.
A Richter részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde A kategóriájában kereskednek. A részvény a hétfői tőzsdenapot 46.500 forinton, a pénteki záróárnál 300 forinttal alacsonyabban fejezte be, és forgalma elérte a 2,56 milliárd forintot. Az elmúlt 52 hétben a részvény legmagasabb árfolyama 49.400, a legalacsonyabb 39.000 forint volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.