Ami a vezető márkákat illeti, a magyar piac tükörképe a világpiaci trendnek, nálunk is Nokiából, Samsungból és LG-ből fogy a legtöbb. A koncentráltság fokát mutatja, hogy a dobogós gyártók telefonjai adják a hazai értékesítés 82 százalékát, rajtuk kívül még a Sony Ericsson és az Apple fér bele az ötös fogatba. A piac egyik legdinamikusabban növekvő szegmensét képviselik viszont már az operátorok saját márkás telefonjai is, ezek részesedése ma még négy százalék, de az előzetes adatok alapján a most zárult harmadik negyedévben már meghaladja a 7 százalékot is.
A piackutató előrejelzései szerint az okos telefonok kategóriájában, ahol ma még ugyancsak a Nokia a piacvezető, jövőre a trónfosztás sem kizárt, akkora a kereslet az iPhone-ok iránt. A tendenciát erősítheti, hogy az év végétől már nemcsak az eddig kizárólagosságot élvező T-Mobile forgalmazhatja az alma logójú telefonokat, hanem a Vodafone és a Telenor is. Az okosok élbolyába még beleszólhatnak a Microsoft új mobiloperációs rendszerével (WP7) ellátott modellek is, a BlackBerryt viszont egyelőre főként üzleti felhasználók vásárolják – mondta Fauszt Gábor.
Úgy véli, a távközlési ágazatra kivetett válságadó első körben biztosan nem befolyásolja a szolgáltatók készüléktámogatási stratégiáját. Erre ugyanis a jövőben is kellő ügyfélmegtartó eszközként tekintenek az operátorok. Amúgy az utóbbi években már főként csak a havidíjas ügyfelek élvezhetik a telefonokra nyújtott változatos formájú árkedvezményeket, a feltöltőkártyásoknak ajánlott modellek legfeljebb 5-10 százalékkal olcsóbbak a kártyafüggetlen értékesítésnél. A technológiai fejlettségi szintet tekintve az újonnan eladott készülékeknek még mindig a 15 százaléka sorolható a legalsó, második generációs (2G) kategóriába. Közel 51 százalék azoknak az aránya, amelyek „belépő” szinten (2,5G, EDGE) alkalmasak mobilinternetezésre, míg a széles sávú mobilnetet képviselő harmadik generáció (3G) adja a fennmaradó egyharmadot.
vezérigazgató-helyettes, Magyar Telekom
Az újonnan vett készülékeknek már a 20 százaléka okos telefon. A teljes előfizetői bázist nézve az e készülékeket használók többsége még üzleti előfizető, az új vásárlásoknál viszont már egyre több a lakossági ügyfél. A készülékek ártámogatásánál a fókusz egyértelműen az okos telefonoké. Ennél a kategóriánál még kell ez a fajta vásárlásösztönző eszköz.
Podhorányi László
vezérigazgató-helyettes, Vodafone
Készülékstratégiánk legfőbb eleme, hogy abban az okos telefonok mind nagyobb hangsúlyt kapjanak a növekvő ügyféligények és az ezeken a készülékeken futtatható alkalmazások egyre szélesebb köre miatt. Mellettük hangsúlyosan jelennek meg a saját márkás eszközök is, amelyek árban verhetetlenek.
Ketil Sandvand,
marketingigazgató, Telenor
Az elmúlt fél évben tudatosan bővítettük készülékportfóliónkat okos telefonokkal, jelenleg nyolc különböző modellt kínálunk, Android platformmal. Ügyfeleinket a 3G használatára ösztönözzük, ezért újabb csereakciókat indítunk, amelyek keretében az ügyfelek 10 ezer forint jóváírást kapnak, ha leadják régi 2G-s készüléküket és helyette új 3G-képes telefont vásárolnak.
vezérigazgató-helyettes, Magyar Telekom
Az újonnan vett készülékeknek már a 20 százaléka okos telefon. A teljes előfizetői bázist nézve az e készülékeket használók többsége még üzleti előfizető, az új vásárlásoknál viszont már egyre több a lakossági ügyfél. A készülékek ártámogatásánál a fókusz egyértelműen az okos telefonoké. Ennél a kategóriánál még kell ez a fajta vásárlásösztönző eszköz.
Podhorányi László
vezérigazgató-helyettes, Vodafone
Készülékstratégiánk legfőbb eleme, hogy abban az okos telefonok mind nagyobb hangsúlyt kapjanak a növekvő ügyféligények és az ezeken a készülékeken futtatható alkalmazások egyre szélesebb köre miatt. Mellettük hangsúlyosan jelennek meg a saját márkás eszközök is, amelyek árban verhetetlenek.
Ketil Sandvand,
marketingigazgató, Telenor
Az elmúlt fél évben tudatosan bővítettük készülékportfóliónkat okos telefonokkal, jelenleg nyolc különböző modellt kínálunk, Android platformmal. Ügyfeleinket a 3G használatára ösztönözzük, ezért újabb csereakciókat indítunk, amelyek keretében az ügyfelek 10 ezer forint jóváírást kapnak, ha leadják régi 2G-s készüléküket és helyette új 3G-képes telefont vásárolnak.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.