Az európai közlekedési folyosók fejlesztését célzó, úgynevezett Ten-T projektek a várttól elmaradó ütemben fejlődnek, többek közt ezen program felülvizsgálatakerül terítékre az uniós közlekedési miniszterek és államtitkárok jövő hétfői és keddi, gödöllői tanácskozásán.
Völner Pál szakállamtitkár tájékoztatása szerint az elmaradások fő oka a forráshiány. 2007-13 között a Ten-T alapban 8 milliárd euró áll rendelkezésre, a kohéziós alapban pedig 43 milliárd. Felmerült, hogy meg kellene különböztetni egy úgynevezett maghálózatot és egy átfogó hálózatot, s ehhez kellene igazítani a finanszírozást.
Bár a felülvizsgálatkor érvényesíteni kell a tagállami érdekeket is, a gödöllői rendezvényen levezető elnökként Magyarország saját érdekek mellett nem kíván kiálllni. "Elsősorban konszenzusos megállapodásra törekszünk, nem szabad szembeállítani a verseny és a kohéziós érdekeket" - válaszolt a Világgazdaságnak Völner Pál a most folyó háttérbeszélgtésen.
Magyarországnak 2015-ig 650 milliárd forint áll vasútfejlesztésre rendelkezésére. Egy kilométernyi vasútpálya megépítése a biztonsági ráfordítások nélkül körülbelül egymilliárd forint.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.