BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Telenor piacot és bevételt veszít

Az elmúlt év negyedik negyedévében 42 milliárd forint bevételt és 5,3 milliárd forint kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el a Telenor Magyarország, szemben az egy évvel korábbi 44,4 milliárd, illetve 15,8 milliárd forinttal.

A cég tavalyi bevétele 165,2 milliárd forint, az EBITDA pedig 60,3 milliárd forint volt. 2009-ben a cég eredménye 73,4 milliárd forint volt, míg a bevétele 177 milliárd forintot tett ki. A közlemény szerint a lassú gazdasági kilábalás megmutatkozik a Telenor negyedik negyedéves eredményeiben is: a távközlési fejlesztések folytatása érdekében kiszámíthatóság és megfelelő szabályozási környezet szükséges.

A Telenor egy előfizetésre jutó, forintban számított átlagos havi árbevétele („blended ARPU” index) 4,1 százalékkal csökkent 2010 harmadik negyedévéhez képest a negyedik negyedévben, s év végén 3.608 forint volt, szemben az egy évvel korábbi 3.937 forinttal.

Az EBITDA egyszeri tételek levonása előtti nominális összege 10,4 milliárd forinttal csökkent 2009 negyedik negyedévével összehasonlítva, elsősorban az értékesítési költségként elszámolt 9,9 milliárd forintos távközlési különadó miatt. A csökkenés többi részét a kimenő hívásokból származó árbevétel visszaesése okozta, amit részben ellensúlyozott a szervezet-átalakítás és a folyamatos költséghatékonysági intézkedések nyomán csökkenő működési költség.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)  legutóbbi gyorsjelentése szerint tavaly december végére a teljes ügyfélszám alapján számolva a Telenor részesedése 34,60 százalékról 34,26 százalékra csökkent. A forgalmazásban részt vevők, azaz az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma alapján a Telenor szelete a piaci tortából 32,64 százalékról 32,43 százalékra mérséklődött.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.