A japán társaság hétfőn kiadott jelentése szerint tavaly október-decemberben a működési nyereség 23,64 milliárd jen volt, nagyjából megfelelt az elemzői előrejelzések 24 milliárdot valószínűsítő átlagának. Az adózás utáni profit megnégyszereződött, 12,2 milliárd jenre emelkedett az előző évi 3 milliárd jenről.
A társaság szerint tartható az idén március végén befejeződő üzleti év egészére kitűzött cél, a 100 milliárd jen nagyságú működési eredmény. Az elemzők optimistábbak, 115,8 milliárdot, az előző évinél 46 százalékkal nagyobb működési eredményt jósolnak.
A társaság egy korábbi, január végi közleménye szerint 2010-ben minden korábbinál több autót, világszerte 2,893 millió darabot gyártottak, ami 121 százalékos növekedés az előző évhez képet. A globális termelési rekord elsősorban az indiai és a kínai piacon elért növekedés eredménye.
Indiában volt a legnagyobb növekedés, itt tavaly 32 százalékkal több kocsit adtak el, mint 2009-ben. A Japán és Kína után a harmadik legnagyobb ázsiai gazdaság egyre szélesebb réteg számára teremti meg a középosztályi életmód feltételeit, így a középkategóriás Suzukik piaca is bővül. A verseny azonban élesedik, a nyersanyagok ára emelkedik, autót fenntartani pedig egyre drágább, főként az üzemanyag árának emelkedése miatt. Az indiai értékesítés növekedési üteme ezért az idén jóval lassabb, 12-15 százalékos lehet - mondják elemzők. A Suzuki a negyedik legnagyobb japán autógyártó. A német Volkswagen konszern 19,9 százalékos részesedéssel rendelkezik a cégben.
A társaság 1991 óta van jelen Magyarországon, az esztergomi üzemben 1992-ben indult a gyártás. 2008-ban már az 1 millió 500 ezredik darab magyar Suzuki elkészültét ünnepelték a gyárban, amelynek kapacitása ugyancsak 2008-ban elérte az évi 300 ezer darabot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.