BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A fapados szállodáknak húz hasznot a gazdasági válság

A gazdasági válság és az olcsó repülési lehetőségek bővülése miatt egyre népszerűbbek a "fapados" szállodák Európa-szerte: aki egy hétvégén alig száz euróért elrepül egyik európai városból egy nem túl távoli másikba, az nem fogja ennek kétszeresét kifizetni egy szállodai szobáért - mondja a német szállodaszövetség szóvivője.

Egyre több üzletember is olcsóbb szálláslehetőséget választ többcsillagos szálloda helyett, ezért Európa legnagyobb szállodai csoportja, az Accor - amely egyebek mellett az Ibis, a Sofitel és a Mercure láncot foglalja magában - újonnan létesítendő szálláshelyeinek is jó része már a költségtakarékos kategóriába fog tartozni. Két évvel ezelőtt a 27 ezer új szállodai szoba 80 százaléka tartozott az alacsony, illetve közepes árfekvésű kategóriába.

Németországban a fapados szállodák gyors terjedésének egyik nagy nyertese a Motel One lánc: a müncheni székhelyű csoport a maga 30 szállodájával és 6 110 szobával a kategória élvonalába tartozik. A társaság két éven belül 47-re tervezi növelni szállodáinak, és 11 ezerre szobáinak a számát. A többek között egy kétágyas szobáért átlagosan fizetendő 70 eurós árnak köszönhető, hogy a szállodák átlagos kihasználtsága 71 százalék körüli, ami jóval az ágazat átlaga fölötti. A Motel One még az idén megnyitja első szállodáit külföldön - Salzburgban és Bécsben -, majd később Párizs és London következik.

Nagy-Britanniában is feljövőben van a fapados piac: a válságos esztendőkben - 2008 óta - 35 százalékkal nőtt a kínálat, mintegy 20 ezer szobával, így ezeknek a szállodáknak az aránya 16 százalékra nőtt a 2007. végi 12 százalékról. A további fejlesztésnek még bőven van tere, hiszen a telítettebb piacokon ennél nagyobb az arány: az Egyesült Államokban például 33 százalék, Franciaországban 25 százalék.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.