Egyre több üzletember is olcsóbb szálláslehetőséget választ többcsillagos szálloda helyett, ezért Európa legnagyobb szállodai csoportja, az Accor - amely egyebek mellett az Ibis, a Sofitel és a Mercure láncot foglalja magában - újonnan létesítendő szálláshelyeinek is jó része már a költségtakarékos kategóriába fog tartozni. Két évvel ezelőtt a 27 ezer új szállodai szoba 80 százaléka tartozott az alacsony, illetve közepes árfekvésű kategóriába.
Németországban a fapados szállodák gyors terjedésének egyik nagy nyertese a Motel One lánc: a müncheni székhelyű csoport a maga 30 szállodájával és 6 110 szobával a kategória élvonalába tartozik. A társaság két éven belül 47-re tervezi növelni szállodáinak, és 11 ezerre szobáinak a számát. A többek között egy kétágyas szobáért átlagosan fizetendő 70 eurós árnak köszönhető, hogy a szállodák átlagos kihasználtsága 71 százalék körüli, ami jóval az ágazat átlaga fölötti. A Motel One még az idén megnyitja első szállodáit külföldön - Salzburgban és Bécsben -, majd később Párizs és London következik.
Nagy-Britanniában is feljövőben van a fapados piac: a válságos esztendőkben - 2008 óta - 35 százalékkal nőtt a kínálat, mintegy 20 ezer szobával, így ezeknek a szállodáknak az aránya 16 százalékra nőtt a 2007. végi 12 százalékról. A további fejlesztésnek még bőven van tere, hiszen a telítettebb piacokon ennél nagyobb az arány: az Egyesült Államokban például 33 százalék, Franciaországban 25 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.