A skandináv piackutató jelentése szerint 2010-ben összesen 22 millió ilyen új készülék talált gazdára a világon az egy évvel korábbi 11 millió után.
Ami az egyes termékkategóriákat illeti, a vezeték nélküli összeköttetésben egyelőre egyértelműen a noteszgépek vezetnek, de gyorsan növekvő kategória az e-olvasóké és a navigációs eszközöké is. E piaci szegmensben a következő öt évre évi 65,2 százalékos növekedési rátát jeleznek előre a szakértők, vagyis 2015-ben már évi több mint 270 millió mobilinternetes készülék eladásával lehet számolni.
A piac tavalyi robbanása elsősorban annak volt köszönhető, hogy számottevően csökkent a személyi használatú navigációs eszközök és az egyre népszerűbb e-olvasók ára. Ez utóbbi leginkább az amerikai könyvesbirodalmakra volt jellemző: az Amazon a Kindle-t, a Barnes & Noble a Nookot árulta a korábbinál olcsóbban. A piac felfutásához sokat tett hozzá az Apple médiatáblagépének, az iPadnek a megjelenése is. Az új termékkategória repülőrajtot vett a Berg Insight szerint. Az elmúlt évben több mint 17 millió került belőle a világpiacra, amelyből közel négymillió volt már mobilos kapcsolattal is ellátva.
A vezeték nélküli készülékek piaca további jelentős növekedés előtt áll a felhasználói szokások változásának, a csökkenő áraknak és a másik oldalról a mobilszolgáltatók jövőbeni beruházási terveinek köszönhetően. Utóbbi kapcsán az elemzők egyre több – a jelenlegieknél többször gyorsabb adatátvitelt lehetővé tévő és olcsóbban üzemeltethető – hálózat-korszerűsítésre számítanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.