A hazai munkavállalók háromnegyede regisztrált már valamelyik közösségi oldalon, egyhatoduk pedig már álláskeresésre is elsődlegesen ezeket a portálokat használta – derül ki a Randstad Workmonitor kutatásából.
Bár a közösségimédia-használat jelenleg főként magáncélú, a felületeken található információk egyre jobban befolyásolják az álláskeresést. A megkérdezettek többsége például nem jelentkezne olyan cég álláshirdetésére, amelyről kedvezőtlen híreket olvasott a közösségi oldalakon.
A felmérésben részt vevők 71 százaléka ugyan azt is tudja, hogy a profilját a munkaadók is megnézhetik, mégis elsősorban személyes és nem szakmai információkat oszt meg. Ez azonban részben azzal magyarázható, hogy Magyarországon még sokkal nagyobb az általános portálok látogatottsága, ahol az ismerősökkel való kapcsolattartásra helyezzük a hangsúlyt. Az iWiW-nek 4,5, a Facebooknak mintegy 2,5 millió regisztrált hazai tagja van, míg a kimondottan szakmai kapcsolatok építését szolgáló LinkedInen nagyjából 130 ezer magyar regisztrált.
Az álláskeresésben azonban az utóbbihoz hasonló portáloké a jövő. Ezek az oldalak a korábbi és a jelenlegi munkatapasztalatok megosztásáról szólnak, így a szakmai kapcsolatfelvételre is több lehetőséget biztosítanak.
Világszerte növekszik a közösségi portálok használata álláskeresésre. Indiában a megkérdezettek 60 százaléka a kollégáival is a Twitteren tartja a kapcsolatot, 79 százalékuknak származott már üzleti előnye a közösségi média használatából. Közép-Európában a lengyelek aknázzák ki legjobban ezeket a lehetőségeket. Az ottani álláskeresők több mint egyharmada bízik abban, hogy a közösségi média segítségével is találna munkahelyet. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.