Mint elmondta: azt követően, hogy a múlt héten politikai döntés született a kínai részvételről a magyar adósságfinanszírozásban, a két kormány most tárgyalóasztalhoz fog ülni a pontos menetrend és más technikai részletek kidolgozására.
A miniszter szerint a kínai részvétel Magyarországnak középtávon nagyobb biztonságot ad az adósságfinanszírozásban, ugyanakkor nem kívánta pontosítani a szóba jöhető összegeket. Mint mondta, a felek haladéktalanul tárgyalásokat kezdenek arról, hogy ez az adósságfinanszírozás mit jelenthet a következő években, és milyen menetrend szerint alakul, valamint arról is, hogy milyen kínai bankok vehetnek benne részt és hogyan.
Mint Fellegi elmondta, a szélesebb finanszírozási megállapodás Kínával tartalmazhatja egy közös fejlesztési alap felállítását, amelyet a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) és egy kínai bank hozna létre, Magyarországon kínai projektek, illetve Kínában magyar projektek finanszírozására.
A pénzügyi együttműködés mellett Magyarország törekszik arra is, hogy a Nyugat-Európába exportáló kínai cégek logisztikai bázisa legyen, és ez - mint a miniszter nyilatkozatában hangsúlyozta - egy vagy több logisztikai és áruszállítási központ létesítését jelenti Magyarország különböző részein.
Úgy vélte, hogy a Bank of China, amelynek egyetlen közép- és kelet-európai irodája Magyarországon található, aktívan részt vehet a megnövekedett kínai befektetések pénzügyi infrastruktúrájának megteremtésében.
Fellegi Tamás a Reutersnek azt is elmondta, hogy tárgyalások folynak kínai befektetőkkel egy, a Liszt Ferenc repülőteret a budapesti városközponttal összekötő vasútvonal kiépítéséről, valamint kínai cégek részvételéről magyarországi vasútállomások korszerűsítésében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.