"Nem érzem úgy, hogy az elektromos autók fontos lépést jelentenének a környezetszennyezés és a szén-dioxid-kibocsátás visszaszorításának terén" - mondta Luca di Montezemolo, akinek szavai minden bizonnyal óriási felháborodást fognak kelteni a környezetvédők és az elektromos autók hívőinek körében.
A Ferrari azonban elektromos autók helyett inkább más alternatívában gondolkozik: "Egy hibrid autón dolgozunk nagyon, nagyon keményen. Ez lehet a jövő és reményeink szerint néhány éven a nagyközönség is láthatja."
Bár a teljesen elektromos hajtású autók technológiájának befogadása lassan halad, az utóbbi években az autóipar óriási összegeket áldozott a projektekre. A Nissan Leaf volt az egyik első jármű, mely sorozatgyártásra került, de már a BMW is bejelentette, hogy az elektromos autókra specializálódott műhelye hamarosan előáll egy kisautó (az i3) és egy hibrid sportautó (az i8) terveivel.
Montezemolo ugyan elutasítja a teljesen elektromos hajtású autókat, a cég nagyon is kész felkarolni olyan technológiákat, melyek az autóit hatékonyabbá tennék. "A Ferrarik üzemanyagfogyasztása 30 százalékkal javult, és a Forma-1-ből ismert Kers-technológiát (mely a fékezéskor keletkező energiát elektromos áram formájában raktározza majd forgatja vissza a hajtásba) is hamarosan beépítjük az autóinkba."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.