Az IDC piackutató cég elÕrejelzése alapján csak az idén egymillió okosmobilt adnak el Magyarországon, a KutatóCentrum jóslata szerint pedig a felnÕttek körében 37 százalékosra nÕhet az ilyen készülékek penetrációja. „Az emberekben egyértelmÛen kialakult a »kell nekem« érzés az okostelefonokkal kapcsolatban, vagyis olyan klímájuk van ezeknek a készülékeknek, amelyre már érdemes szolgáltatásokat építeni” – vázolta a helyzetet Juhász Róbert, az OTP Elektronikus Banki Igazgatóságának igazgatója.
A pénzintézet már a múlt év Õszén piacra dobta saját iPhone-os alkalmazását, azonban az akkor elérhetÕvé tett megoldás csak általános banki lekérdezéseket tett lehetÕvé. „Az ügyfelek visszajelzéseikben hangsúlyosan az aktív tranzakciók indításának lehetÕségét hiányolták, ez további fejlesztésekre sarkallt minket” – mondta Juhász Róbert. Ennek megfelelÕen a bank ez év augusztusában már egy olyan applikációval lépett a piacra, amely többek között átutalást, autópályamatrica-vásárlást is lehetÕvé tesz már nemcsak az iPhone-on, hanem iPadre optimalizáltan is.
Az elsÕ hónap tapasztalatai igen kedvezÕk az OTP munkatársának elmondása szerint. Több mint hétezren töltötték le az alkalmazást, és az adatok szerint használják is, hiszen 90 százalékuk már indított aktív tranzakciót a program segítségével. A felhasználók jellemzÕen bizonyos élethelyzetekben élnek az okosmobilra kifejlesztett banki megoldással, fÕként az egyszerÛ mÛveleteket végzik rajta keresztül, míg a bonyolultabb dolgokat inkább az internetbank segítségével oldják meg.
Ennek egyik oka lehet, hogy a mobiltelefon esetében nehezebb megteremteni a pénzügyi döntésekhez szükséges intim szférát. Például egy villamoson ülve azért messze nem olyan biztonságos érzés részvényt vásárolni, esetleg a megtakarítások helyzetét nyomon követni, mint otthon, a karosszékben ülve. A bank alkalmazásfejlesztései természetesen folytatódnak, jelenleg az OTP dolgozik az androidos verzión is, amely akár már a jövÕ évben a piacra kerülhet.
Egy másik újdonság azonban már októberben is elérhetÕ lesz.
Az OTP iPhone és iPad jelenlegi alkalmazása a pénzintézet internetes bankjában már rögzített Ûrlapokkal történÕ átutalásokat tesz lehetÕvé. Az ügyfelek részérÕl azonban egyértelmÛ volt a reakció, hogy bÕvítsék ezeket a lehetÕségeket, s tetszÕleges számlára lehessen utalni, amit a jövÕ hónaptól meg is tehetnek. Joggal merül fel a kérdés, a tranzakciók biztonsága nem kerül-e veszélybe ezzel, de az OTP munkatársának elmondása szerint az autentikációs folyamat ugyanaz lesz, mint az internetbanki megoldásuk esetén.
SzakértÕk szerint bár komoly az érdeklÕdés az okosmobilos lehetÕségek iránt, egyelÕre inkább presztízsmegfontolások és nem az üzleti szempontok motiválják a bankokat, hogy megjelenjenek ezen a terepen is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.