BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csomagolások - Szeretjük a környezetet, de többet nem fizetünk érte

A 2005-ben mért 30 százalékról 2011-re jóval 50 százalék fölé emelkedett azon vásárlók aránya, akik környezeti szempontokat is figyelembe vesznek termékek és áruk vásárlásakor.

A vásárlók világszerte, így Magyarországon is elsősorban környezettudatos fogyasztói döntésekkel és a csomagolások újrahasznosításával igyekeznek védeni a környezetet - derül ki a Tetra Pak 10 országban 6 600 vásárló és 200 iparági szereplő bevonásával készített kutatásából.

A 10 országban elvégzett kutatás során megkérdezett vásárlók 88 százaléka előnyben részesítette az újrahasznosítható csomagolásba csomagolt terméket, míg 77 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy a csomagolás kedvezőbb környezeti hatása játszott már szerepet valaha abban, hogy egy bizonyos termékeket választott valamely más áruféleséggel szemben. A válaszadók 78 százaléka mondta, hogy vásárolna környezetbarát csomagolásba csomagolt terméket, ha az ugyanannyiba kerülne, mint a hagyományos termékek.

Emellett 74 százalékuk azt is jelezte, hogy szívesen vásárolna környezetbarát csomagolásba csomagolt terméket, ha annak minősége nem térne el a hagyományos termékek csomagolásának minőségétől. Velük szemben, a vásárlók 28 százalék gondolja úgy, hogy még akkor is környezetbarát csomagolásba csomagolt terméket választana, ha az többe kerülne.

A megkérdezettek közel 70 százaléka állította, hogy az elmúlt 12 hónapban tudatosan és aktívan tett így, szemben a 2005-ben mért 40 százalékkal. A környezetvédelmi szempontok alapján csomagolást (és terméket) választók aránya emiatt 30 százalékról jóval 50 százalék fölé emelkedett az elmúlt 6 év során. A válaszadók 60 százalék-a azt állította, hogy már olyan összetettebb környezetvédelmi fogalmakkal is tisztában van, mint például az öko-lábnyom.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.