BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Terjeszkedő gyorséttermek

A Burger King és a KFC a hálózata bővítésével növeli a jelenlétét Magyarországon, a McDonald’s pedig a meglévő egységei korszerűsítésére fókuszál. Mindeközben erősödik a nyomás a láncok nyereségességén.

A hazai gyorséttermek is megérzik a válságot: bár a három legnagyobb piaci szereplő szinten tartotta a forgalmát, a növekvő költségek, valamint a fogyasztók erősödő árérzékenysége egyre nagyobb nyomást helyez a nyereségességükre – derül ki a Világgazdaság piaci körképéből. A romló gazdasági környezet ellenére a KFC öt, a Burger King egy új éttermet nyitott eddig az idén.

Utóbbi lánc éppen a napokban ünnepelte huszadik születésnapját Magyarországon, a jelenleg 28 egységgel rendelkező hálózat piaci részesedése meghaladja a 20 százalékot.

„Az elmúlt húsz évben megközelítőleg 5 milliárd forintot invesztált Magyarországon a Burger King, az éttermeink által felhasznált alapanyagok 30–70 százalékát vásároljuk magyar beszállítóktól. A célunk az, hogy a nehéz gazdasági helyzet ellenére továbbfejlesszük a hálózatunkat és növeljük a munkatársaink számát” – mondta a Világgazdaságnak Sümegi László, a Burger King (BK) márka hazai master franchise tulajdonosa, a Fusion Zrt. vezérigazgató-helyettese. A hazai BK éttermeket kizárólagosan üzemeltető cég vezetője hozzátette, hogy az év végéig tervezik megnyitni a 29. üzletüket Szegeden, a beruházást és a terjeszkedést pedig 2012-ben is folytatni kívánják.

Látványosan fejlődött az elmúlt időszakban a KFC hálózata hazánkban. „Jelenleg 21 KFC működik Magyarországon, ebből ötöt az idén nyitottunk meg. A hazai éttermek többsége az elmúlt pár évben nyílt meg” – válaszolta lapunk megkeresésére Fukcius Tamás, a KFC mellett a Starbucks kávézókat, valamint a megmaradt két Pizza Hut éttermet üzemeltető AmRest Kft. marketingvezetője. Elmondta: a társaság a jövőben az előbbi két márkára koncentrál Magyarországon, a KFC-hálózat fejlesztési terveiről azonban nem kívánt nyilatkozni. A McDonald’s Magyarország főként a meglévő éttermei felújítására és korszerűsítésére koncentrál. Jelenleg 98 étteremmel vannak jelen hazánkban, az egységek felét a vállalat üzemelteti, felét pedig franchise-partnerek.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.