A vásárló, a Virgin szigeteken bejegyzett National Electric Vehicle Sweden AB 51 százalékig a hongkongi National Modern Energy Holdings Ltd. tulajdonában van, a többit pedig a japán befektető cég, a Sun Investment LLC adta a vegyesvállalatba.
A Saab decemberben jelentett csődöt, miután tulajdonosának, a holland luxusautógyártó Spykernek beletört a bicskája a cég talpra állításába. Nem is csoda, hiszen két éve, amikor átvette a General Motorstól az akkor 3400 fős svéd márkát, azon spekulált az üzleti sajtó, miképpen tudná finanszírozni a vásárlást és az adósságrendezést olyan cég, amely 2004. májusi bemutatkozása óta egyszer sem volt nyereséges.
De a Saab is 2001 óta folyamatosan veszteséges. Az áprilisban kiadott mérleg szerint a 13 millárd koronás (1,9 milliárd dollár) adóssággal szemben a Saab eszközállománya mindössze 3,6 milliárd koronát (532 millió dollár) ér. A GM 1989-ben vette meg a Saab 50 százalékát és szerezte meg a cég iréányítását, de a szaksajtó szerint akkor kapta a svéd márka a halálos döfést, amikor 2000-ben teljesen amerikai tulajdonba került. Azóta vége lett a saját fejlesztéseknek, a vevők pedig nem akartak "Saab ruhába" öltöztetett Opelt venni.
Az eladások a 2006-ban elért 133 ezres csúcsról három év alatt 27 ezerre estek. A Spyker még ezen is rontott: 2010-ben 4000 alá csökkent az értékesítés, tavaly pedig már egész Európában nem lehetett kapni a huszadik század második felében a műszaki fejlesztéseiért és egyediségéért csodált márka modelljeiből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.