Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára átadta azt az M0 szakaszt, amelyet a Forma-1 magyar futama előtt Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója már átadott. Utóbbi csak technikai átadás volt, ezért tegnap rendeztek egy ünnepélyes átadást is. A 6,6 kilométeres autópályaszakaszon már július 26. óta járnak az autók.
Völner Pál azt mondta, hogy nemcsak gyorsul a forgalom, hanem biztonságosabb is lesz az M0 autópálya kétszer 3 sávosra bővített szakasza.
Ez a bővítés 10,8 milliárd forintba került, a kivitelező pedig a Colas-Hungária Építőipari Kft. volt.
Az M0 autópálya először átadott része, az M1 és az M5 autópályák között úgy épült meg, hogy egy pályaalapra került rá a kétszer két sáv. A szélesítés a hiányzó alap megépítése után kétszer három sáv és leállósáv létrehozását jelenti. A most átadott szakaszon az északi pályát kellett megépíteni.
Jövő nyárra lesz kész a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában a folytatás az M5 autópályáig - mondta Völner Pál. A további rész két szakaszra bomlik: az egyik az M6 és az 51. számú út közti 11 kilométeres szakasz, amely 34,8 milliárd forintba kerül, ez tartalmazza a Duna-hidakat is. A másik szakasz ennek a folytatása az M5 autópályáig, de új nyomvonalon, tehát az nem szélesítés. Az új szakasz az M0 déli szektor jelenlegi végénél éri el az M5-öt.
A most átadott szakaszhoz közel a Tópark projekt külön lejárót épített az M1 autópályáról, de ezt a fejlesztő a leálláskor befejezetlenül hagyta. Ezért az M0 a szélesített pályán csak az M7 autópályától járható jelenleg, de a NIF tárgyal a Tópark fejlesztőjével a befejezésről - mondta az MTI-nek Loppert Dániel, a társaság kommunikációs vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.