Az augusztusban keződött szemléletformáló kampány a hazai baromfitermékek ismertéségét, keresettségét, a védjegyekkel szembeni bizalmat kívánja erősíteni, valamint középpontba helyezi az egészséges táplálkozás kérdéskörét – mondta el az eseményen Totth Gedeon. A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrumának marketing-tanácsadója hozzátette: a 30 millió forintból lebonyolított kampány fő célpontját a 25-49 év közötti nők képezik, mert jellemzően ők intézik a család számára a bevásárlást.
Az üzenet emocionális jellegű, és főleg a gyerekek számára készített uzsonnacsomagra fókuszál. A kampányban több mint kétszáz citylight vesz részt, és PR-megjelenésekre is van keret.
Totth Gedeon elmondta: a felmérések szerint a védjegyekkel ellátott magyar termékekért a vevők 31 százaléka hajlandó esetenként többet is áldozni, hozzávetőleg 50 százalék pedig a bizonytalan kategóriába tartozik. „Ez pedig jelentős tartalék” – tette hozzá.
A baromfitenyésztés – megelőzve a korábban évezredekig vezető halászatot – mostanra a világ élelmezésének legfőbb letéteményesévé vált – mondta el az eseményen Horn Péter, a Kaposvári Egyetem egykori tanára. Hozzátette: a világon évente százmillió tonna baromfihúst, és 70 millió tonna tojást állítanak elő. A baromfitermékek kiváló táplálkozás-élettani tulajdonságokkal rendelkeznek, amelyeknek különösen gyerekkorban van fontos szerepe – fejtette ki Horn, aki szerint a baromfitenyésztés mellett szól az is, hogy más állattenyésztési ágazatokkal összehasonlítva ennek sokkal kisebb a környezetterhelése.
Az eseményen cáfolták azokat a tévhiteket is, amelyek szerint a baromfitenyésztésben antibiotikumokkal és hormonokkal kezelnék az állatokat. „A hormonos kezelés a hazai baromfitenyésztésben soha nem volt, a preventív antibiotikumos kezelés pedig ma már tilos” – mondta el Csorbai Attila, a BTT elnöke. Hozzátette: „ez egyébként nem is érné meg: a szerek annyiba kerülnének, amely jelentős költségnövekedést eredményezne.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.