BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyarországon csökken leginkább a chips piaca

Míg Észak-Európában egyre több snacket fogyasztanak, délen és idehaza egyre kevesebbet. Anglia stagnál, az idehaza korábban Chio-ként ismert Intersnack csoport azonban megveszi az angol piac második legnagyobb szereplőjét.

Stagnáló piacon eszközöl beruházást az Intersnack Vállalatcsoport. 2013 első negyedévében zárul le az a megállapodás, amelyet a United Biscuits (UB) és az Intersnack írt alá december elején. Ennek értelmében az UB eladja a sós snack piacon működő divízióját, a KP Snack-et, amely a brit piac második legnagyobb vállalata.

Az Intersnack a lépéstől azt reméli, hogy a két cég egyesíti tapasztalatait és a vállalatcsoport a jövőben új piacok felé terjeszkedik majd. A KP Snacks az angol piac második legnagyobb sós snack gyártója és számos olyan régi márkája van, amely a brit kultúrörökség részét képezi. A vállalat a 90-es években a magyar piacon is jelen volt, sokan még ma is emlékeznek az általa gyártott Crocky Chips-re.

A tranzakció nem érinti a UB lisztes sós snackjeit, amelyeket továbbra is a UB gyárt és forgalmaz majd. A 350 millió eurós éves árbevételt és 1500 fő foglalkoztató KP Snacks megszerzésével az Intersnack az utóbbi évek legnagyobb vállalat-felvásárlásába vágott bele, melynek eredményeképpen 8 ezer fős, 2,1 milliárd eurós éves árbevételű vállalatcsoporttá növekszik.

Merkler Róbert Intersnack Magyarország Kft. ügyvezetője a vállalatcsoport adatait idézve a Világgazdaságnak elmondta: az angol snackpiac az idén volumenben stagnál. Ezzel némileg elmarad az EU-átlagtól, mivel az európai piac egészén az idén várhatóan 0,6 százalékkal több snack fogy a tavalyinál. Merkler rámutatott: az átlag mögött szélsőséges értékek is meghúzódnak, például a már eddig is magas fogyasztású észak-európai piacok tovább nőnek, a válsággal küszködő dél-európai és kelet-közép-európai országokban viszont 3-8 százalékkal zsugorodik a piac.

„A legnagyobb visszaesést a magyar piac könyvelheti el, ahol a népegészségügyi termékadó (NETA) bevezetése megfordította az addig lassan fejlődő fogyasztást és a korábban évi 26-27 ezer tonnás piac az idén alig éri majd el a 23 ezer tonnát” – mondta el lapunknak Merkler Róbert. „A teljes snackpiac hozzávetőleg 15 százalékos visszaesését is meghaladja a neta által sújtott ropogtatnivalók hanyatlása, amelyekből az idén 18 százalékkal fogy kevesebb, mint tavaly. A napokban ismertté vált őszi adatok arra mutatnak, hogy a piac csökkenése a NETA bevezetését követő drasztikus esést követően egy mérsékeltebben lejtésű pályán tovább zsugorodik” – tette hozzá az ügyvezető igazgató.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.