Stagnáló piacon eszközöl beruházást az Intersnack Vállalatcsoport. 2013 első negyedévében zárul le az a megállapodás, amelyet a United Biscuits (UB) és az Intersnack írt alá december elején. Ennek értelmében az UB eladja a sós snack piacon működő divízióját, a KP Snack-et, amely a brit piac második legnagyobb vállalata.
Az Intersnack a lépéstől azt reméli, hogy a két cég egyesíti tapasztalatait és a vállalatcsoport a jövőben új piacok felé terjeszkedik majd. A KP Snacks az angol piac második legnagyobb sós snack gyártója és számos olyan régi márkája van, amely a brit kultúrörökség részét képezi. A vállalat a 90-es években a magyar piacon is jelen volt, sokan még ma is emlékeznek az általa gyártott Crocky Chips-re.
A tranzakció nem érinti a UB lisztes sós snackjeit, amelyeket továbbra is a UB gyárt és forgalmaz majd. A 350 millió eurós éves árbevételt és 1500 fő foglalkoztató KP Snacks megszerzésével az Intersnack az utóbbi évek legnagyobb vállalat-felvásárlásába vágott bele, melynek eredményeképpen 8 ezer fős, 2,1 milliárd eurós éves árbevételű vállalatcsoporttá növekszik.
Merkler Róbert Intersnack Magyarország Kft. ügyvezetője a vállalatcsoport adatait idézve a Világgazdaságnak elmondta: az angol snackpiac az idén volumenben stagnál. Ezzel némileg elmarad az EU-átlagtól, mivel az európai piac egészén az idén várhatóan 0,6 százalékkal több snack fogy a tavalyinál. Merkler rámutatott: az átlag mögött szélsőséges értékek is meghúzódnak, például a már eddig is magas fogyasztású észak-európai piacok tovább nőnek, a válsággal küszködő dél-európai és kelet-közép-európai országokban viszont 3-8 százalékkal zsugorodik a piac.
„A legnagyobb visszaesést a magyar piac könyvelheti el, ahol a népegészségügyi termékadó (NETA) bevezetése megfordította az addig lassan fejlődő fogyasztást és a korábban évi 26-27 ezer tonnás piac az idén alig éri majd el a 23 ezer tonnát” – mondta el lapunknak Merkler Róbert. „A teljes snackpiac hozzávetőleg 15 százalékos visszaesését is meghaladja a neta által sújtott ropogtatnivalók hanyatlása, amelyekből az idén 18 százalékkal fogy kevesebb, mint tavaly. A napokban ismertté vált őszi adatok arra mutatnak, hogy a piac csökkenése a NETA bevezetését követő drasztikus esést követően egy mérsékeltebben lejtésű pályán tovább zsugorodik” – tette hozzá az ügyvezető igazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.