A brit-holland tulajdonú élelmiszereket, tisztítószereket és kozmetikumokat forgalmazó multinacionális vállalat 10,5 százalékos növekedés mellett 51,3 milliárd euró éves forgalommal zárta a 2012-es évet. A forgalom 55 százalékát, 11,4 százalékos növekedés mellett, a feltörekvő piacok adják.
„Minden termékkategóriánk valamennyi piacon kiegyensúlyozottan nőtt, mind értékben, mind mennyiségben. Eredményeink jól tükrözik a nagyobb és jobb innovációk gyorsabb bevezetésébe fektetett munkánkat, valamint a megtakarítások folyamatos nyomon követését az üzletvitel minden területén” – mondta Paul Polman, az Unilever elnök-vezérigazgatója. „Külön öröm, hogy sikereink az Unilever Fenntarthatósági Tervének hatékonyságát is igazolják. Ugyanakkor a verseny továbbra is kiélezett, és a nyersanyagárak is napról-napra változnak, ezért ébernek kell lennünk. Az idei évben továbbra is a nyereséges növekedés és a stabil cash-flow megőrzése a cél” – tette hozzá.
Magyarországi helyzet
„A magyarországi Unilever a növekedés tekintetében nagyon jó évet tudhat maga mögött. Ráadásul az eredmény nem csak a hazai környezetben kiemelkedő, az európai rangsorban is az elsők között végeztünk” – mondta Gyenes András, az Unilever Magyarország ügyvezető igazgatója. „A növekedés különösen a jelenlegi nehéz gazdasági környezetben rendkívül nagy dolog, hiszen a magyar vegyi és kozmetikai piacok volumenben 4,5 százalékos csökkenéssel zárták az évet, és értékben is csak minimálisan növekedtek” – hangsúlyozta. Hozzátette, piacrészek tekintetében komolyabb növekedést csak a saját márkáknak és az Unilevernek sikerült elérnie 2012-ben, amire különösen büszkék vagyunk.
Világgazdaság Online-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.