A levélben a bizottság munkaadói és munkavállalói oldala teljes egyetértésben a vállalkozások működőképessége, illetve a munkahelyek megtartása érdekében kéri a rendszer július 1-jére tervezett elindításának elhalasztását. Korábban ugyanezt kérte a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ), a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) is közösen írt, a nemzeti fejlesztési miniszternek és a nemzetgazdasági miniszternek címzett levelében. A szervezetek ugyanis úgy vélik, hogy nehézkes az e-útdíj regisztráció, és a tesztüzem elmaradása miatt kockázatos hétfőn "élesben" elindítani az elektronikus útdíjfizetési rendszert.
A július 1-jétől hatályos jogszabályváltozás szerint a 3,5 tonnánál nehezebb teherautók használatarányos útdíjat (e-útdíjat) kell fizetniük a magyar gyorsforgalmi, valamint főutakon. A fizetendő díj a jármű tengelyeinek a számától, és a motor környezetvédelmi besorolásától függ.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) e-útdíj szóvivője az MTI-vel korábban azt közölte, hogy a regisztráció kezdete óta már több mint 10 500 felhasználó összesen csaknem 50 ezer tehergépjárművet regisztrált a HU-GO elektronikus útdíjfizetési rendszerbe pénteken 14 óráig. Kibédi-Varga Lajos elmondta azt is, hogy az e-útdíj rendszer kivitelezése az ütemterv szerint halad, a beszerzési, beruházási feladatok és informatikai fejlesztések június 30-ig megvalósulnak, és az éles üzem a tavaly májusban meghatározott határidőben elindul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.