Az euróövezei munkanélküliség váratlanul csökkent, némi fellendülést mutat az Eurostat által kiadott közleményből.
A munkanélküliségi ráta 12,1 százalékra esett vissza a 12,2 százalékról, a 17 uniós országban, derült ki a számokból - közölte a luxembourgi Statisztikai Hivatal.
"A gazdaság még mindig túl gyenge ahhoz, hogy jelentős változások történjenek a munkaügyi piacon" - közölte Annamaria Grimaldi, az Intesa Sanpaolo közgazdásza a Blommbergnek.
Az idei év októberében közel 26,6 millió férfi és nő volt munkanélküli az Európai Unió országaiban, ebből 19,3 millió az euróövezet tagállamaiban lett regisztrálva. A tavalyi évhez viszonyítva 512 ezer ember lett munkanélküli a 28 európai országban és 615 ezer ember az unión belül.
A legalacsonyabb munkanélküliséget Ausztriában regisztráltak, ez a lakosság 4,8 százalékát érinti. Ausztriát követi Németország, ahol 5,2 százalék, míg Luxembourgban 5,9 százaléka munkanélküli. A legmagasabb adatot Görögországban és Spanyolországban jegyzik, míg az előbbi 27,3 százalékot, addig az utóbbi 26,7 százalékot tesz ki.
Az Eurostat természetesen Magyarországot sem hagyta ki. Míg 2012 októberében 10,8 százalékos munkanélküliséget regisztráltak, addig ez a szám 1 évvel később 10,1 százalékra csökkent. Ez azt jelenti, hogy egy év alatt 30 ezer embernek sikerült munkát találnia, jelenleg 442 ezer embert jelent a 10,1 százalék. A 25 év alattiak munkanélkülisége hazánkban körülbelül 26,5 százalékot tesz ki, így hazánk a középmezőnyben helyezkedik el.
Szomszédos országaink közül Romániában 7,3 százalék, Szlovákiában 13,9 százalék, míg Horvátországban 17,6 százalékos munkanélküliséget jegyez az Eurostat.
A legtöbb 25 év alatti munkanélküli Horvátországban, Spanyolországban és Görögországban található. Németország és Ausztria ebben a mezőnyben is kiemelkedő, ebben a két országban a pályakezdők 8-9 százaléka nem talál munkát, ami a lista alján szereplőkhöz képest (körülbelül 50-60százalék) igen jó eredménynek mondható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.