A felső-középkategóriában pedig a VW Passatot, Ford Mondeót, Opel Insigniát illetve a Skoda Superbet egyre gyakrabban váltja fel egy jól felszerelt Octavia. Borda László szerint ez részben annak is köszönhető, hogy a kategóriákon belül egyre nagyobb modelleket hoznak ki a gyártók, így például ma a Skoda Rapid akkora, mint az első Octavia volt. Jóllehet a cégautó szegmensben igen erős a Volkswagen és a Skoda, újabban a Seat is megvetette lábát a flottapiacon, miután egymás után jelentek meg az új modellek, mint például a Toledo és a Leon, illetve annak kombi változata, az ST. A tapasztalatok szerint az ügyfelek a jó ár-érték arány mellett a tágas utas- és csomagteret várják el a céges autóktól.
Borók János, a Porsche Lízing Kft. ügyvezető igazgatója ugyanakkor rámutatott, hogy a flottapiacon már nem a járművek vételára a legfontosabb tényező, hanem az, hogy mennyi a használat során az egy kilométerre eső költség, ami különösen a haszonjárműveknél fontos. A szolgáltatók között ezen a téren dúl a legerősebb piaci verseny. A használat során pedig nem csupán az üzemanyag fogyasztás, hanem a szervizigényesség és a szervizköltségek is komoly súllyal szerepelnek, így tehát a kisebb meghibásodási rátájú márkák előnyösebb helyzetben vannak.
A vállalkozások elsősorban a nyílt végű pénzügyi lízinget illetve az operatív lízinget részesítik előnyben. Az utóbbi, az úgynevezett bérlet, amikor a lízingbe adó cég vásárolja meg a járművet, visszaigényli a beszerzési árban érvényesített áfát, így nettó beszerzési értéken finanszírozza a gépkocsit.
Amint Borók János kiemelte, ez egy kezdő vállalkozás számára azért is előnyös, mert nulla saját erővel indul a bérleti konstrukció. A bérbevevő csupán meghatározza a futamidőt és futásteljesítményt, a futamidő során az ez alapján számított egyenletes havi bérlet díjakat fizeti a bérlő (lízingbevevő), amelynek áfa-tartalma a bérlő által visszaigényelhető. A kockázatokat, például a futamidő végére kalkulált maradványértéket a bérbeadó lízingcég vállalja magára. Másrészt minél nagyobb a várható maradványérték, annál kisebb a havi bérleti díj, aminek az áfája is visszaigényelhető, és a bérleti díj költségként leírható.
„Nemcsak finanszírozzuk a flottákat, hanem vállaljuk a flottakezelést is. Így a szerviz, az abroncs-csere, a biztosítások költsége mind benne vannak a havi díjban, a szolgáltatást pedig teljes mértékben a lízingcég végzi el, így a bérlőnek kényelmesebbé válik és kevesebbe került a cégautó flotta üzemeltetése” – foglalta össze Borók János.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.