Legmodernebb gyárát készül felépíteni Gyöngyöshalász és az M3 autópálya közelében az Apollo Tyres. Az indiai cégcsoport a következő öt évben 475 millió eurót fordít az első európai zöldmezős beruházására, de az első kész abroncsok mát 2017 elején elkészülhetnek. Az üzem a teljes felfutás után évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű-, valamint 675 ezer darab tehergépjármű-abroncsot fog előállítani. Az Apollo Tyres hollandiai üzemének termelését kiegészítő gyárban Apollo és Vredestein abroncsok készülnek majd az Orosz- és Törökországot is magában foglaló európai piac számára.
A beruházás bejelentése alkalmából Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter-helyettes bejelentette, hogy hogy az Apollo magyarországi gyárában a tervek szerint naponta 16 ezer személyautóhoz és 3000 haszongépjárműhöz gyártanak majd abroncsokat. Neeraj Kanwar, az Apollo Tyres Ltd ügyvezető igazgatója pedig kiemelte: „Ez lesz az első, Indián kívüli zöldmezős beruházásunk, így igazi mérföldkőnek számít cégünk nemzetközi terjeszkedésében. Amellett, hogy 975, főleg helyiekkel betöltendő munkahelyet hozunk létre, az új gyár a közvetett munkahely-teremtésben és az egész régió fejlődésében is jelentős szerepet vállal.” A vállalat hamarosan megindítja az építkezéshez szükséges engedélyezési eljárást, és megkezdi a környezetvédelmi hatástanulmány elkészítését is. A gyár alapkő-letételére várhatóan a jövő tavasszal kerül sor.
Az Apollo Tyres Ltd India piacvezető gumiabroncs-gyártója, amelynek hazájában négy, a Dél-Afrikai Köztársaságban három, Hollandiában pedig egy gyártóüzeme van. Ez utóbbi 2009 májusában lett a csoport tulajdona, miután a cégvezetés az előző augusztusban visszavonta a Gyöngyösön tervezett gyárával kapcsolatos terveit. Pedig akkorra már 45 hektárra háromoldalú ingatlanvásárlási előszerződést írt alá Gyöngyös önkormányzatával és a Gyöngyösi Ipari Park Fejlesztő Kft.-vel. A Civilek a Mátraalján Egyesület azonban népszavazást kezdeményezett a gumiabroncsgyár felépítése ellen, mondván, hogy az üzem károsította volna a Mátraalja környezetét és kétségbe vonták az Apollo állítását, hogy a cég a legmodernebb technológiát alkalmazná.
Ezért az Apollo bejelentette, hogy a 200 millió eurós beruházási értékű és 900 munkahelyet teremtő abroncsgyár számára alternatív helyszínt keres, mert „meg akarja előzni, hogy az abroncsgyárépítésről kezdeményezett népszavazás megossza a gyöngyösi lakosságot”. Egyben arra kérte a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht.-t, hogy jelöljön meg más lehetséges magyarországi helyszíneket. Ezzel egy időben megkezdték a megfelelő alternatív európai területek felkutatását is. Ugyan tucatjával jelentkeztek az Apollo-beruházásra magyar települések, a cég végül 175 millió euróért megvette az akkor 1500 fős holland Vredesteint az orosz Amtel-Vredestein csoporttól.
Az Apollo Tyres Ltd.
Az Indiában, Dél-Afrikában és Európában együttesen 16 ezer embernek munkát adó, 1976-ban alapított cég a március 31-én zárt 2014-es pénzügyi évben 133,1 milliárd rúpia, vagyis több mint 2,2 milliárd dolláros árbevételt ért el. A mindenféle jármű, még kerékpárok számára is abroncsokat gyártó illetve komoly újrafutózó kapacitással is rendelkező csoport részvényeinek 57 százaléka magánbefektetők, állami intézmények, bankok és pénzintézetek birtokában van. Az indiai a napi termelés 1400, a hollandiai 195 tonna, míg csoportszinten összesen 1685 tonna hagyja el a gépsorokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.