BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A csehek mások, mint a magyarok: jobban bíznak a bankokban

Az átlagosnál magasabb jövedelemmel és/vagy megtakarítással rendelkező magyarok és csehek pénzügyekkel kapcsolatos gondolkodásmódja, megtakarítási szokásai sok szempontból különböznek egymástól – derült ki a Budapest Alapkezelő kutatásából. A bankokkal kapcsolatos általános bizalom lényegesen alacsonyabb a magyarországi prémium ügyfélkör esetében: míg a csehek 60 százaléka megbízik a bankokban, a magyaroknál csak 34 százalék az arány.

A csehek és a magyarok többsége is egyetért abban, hogy mindenkinek felelősséget kell vállalnia a saját pénzügyi jövőjéért, és fontosnak tartják az öngondoskodást. Bár az állami nyugdíjra mindkét országban a megkérdezettek több mint fele kevésbé számít, mint a saját megtakarításaira, a magyarok közül jóval többen vélik úgy, hogy az állam kötelessége (lenne), hogy gondoskodjon a megfelelő színvonalú nyugdíjakról. A cseheknél a nyugdíjcélú megtakarítások aránya is sokkal magasabb: 72 százalékuk tesz félre kifejezetten ebből a célból, a magyaroknál ez az arány csak 52 százalék.

A csehek a pénzügyi tájékozottság terén magabiztosabbak: 63 százalékuk mondta, hogy jól informáltnak érzi magát a pénzügyi kérdésekben, míg a magyaroknál ez az arány csak 44 százalék. A csehek közül többen követik nyomon folyamatosan a jó befektetési lehetőségeket, és gyakrabban kérik ki szakértő véleményét a befektetési döntéseik meghozatala előtt.

A pénzügyi szolgáltatások igénybe vétele terén a cseh prémium szegmens aktívabb, mint a magyar. Többen élnek az állandó átutalási megbízás lehetőségével, miközben a magyaroknál a csoportos beszedési megbízás népszerűbb. A csehek közül jóval többen rendelkeznek betéti, illetve hitelkártyával, valamint internetbanki és mobilbanki hozzáféréssel. Hitelterméket a megkérdezett csehek 70 százaléka vesz igénybe, a magyaroknál ez az arány 58 százalékos.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.