A kormány a friss Magyar Közlönyben szólította fel a nemzetgazdasági minisztert, hogy biztosítson 1,3 milliárd forintot a budai várgarázs befejezésére. A kabinet tavaly novemberben egyszer már döntött a beruházás támogatásáról, akkor 1 milliárd 778 millió forintot adtak a projekt megvalósítására. A határozatban akkor le is írták, hogy a pénzből nem csak a 300 férőhelyesre tervezett garázst kell befejezni, de ez a forrása a “Budai Vár egyes építményeinek állékonyságát helyreállító munkálatoknak” is. Fordítunk: a garázst azért kellett befejezni, hogy a mellette álló épületek – ez a Széchenyi Könyvtárat, vagyis a palotát jelenti leginkább - nehogy összedőljenek.
A várgarázst 2007-ben ezelőtt kezdte el építeni az osztrák Wippark és az ottani Raiffeisen-csoport közvetlen tulajdonában lévő cég. Eredetileg 300 parkolós garázst terveztek a Vár oldalába, ám a projekt nem várt akadályokba ütközött: Zsigmond-korabeli lőréses várfalat tártak fel, így át kellett tervezni az épületet. De nem volt elég a negyedmilliárdos többletköltség, újabb problémák következtek. A beruházó egy idő után feladta, a céget pedig a telekkel és a tervekkel együtt értékesítették a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőnek 2013 végén. A kormány ezt követően döntött a parkoló befejezéséről, ami voltaképpen a palota megvédését jelenti.
Így összesen hárommilliárd forintos állami támogatással jöhet létre az új parkoló, amely az első ütemben tartalmazott volna 300, majd ezt követően (egy újabb beruházással) további hétszáz férőhelyet. A helyek iránt a beruházó szerint korábban nagy volt az érdeklődés (bár valószínűleg egy tízmillióba kerülő kocsiállás nem hozza vissza az árát). Időközben viszont elkészült a Várkert Bazár parkolója is (szintén közel 300 férőhellyel) uniós támogatásból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.