BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Y-generációs nőknek fontos a szakmai előmenetel

A korábbi generációknál ambíciózusabbak és képzettebbek az 1980 és 2000 között született, Y-generációba tartozó nők; magabiztosságban a brazil, az indiai és a portugál nők vezetik a rangsort, míg a japán, a német és a kazah nők a legkevésbé magabiztosak közé tartoznak - derült ki a PwC tanácsadó cégnek a nemzetközi nőnap alkalmából készített felméréséből.

A kutatásban 75 országban, 8756 nővel készítettek interjút a munkáról és a karrierről. Az eredmények szerint a megkérdezett, 1980 és 1995 született nők 53 százaléka a szakmai előmeneteli lehetőségeket tekinti a legvonzóbb munkáltatói tulajdonságnak. Majdnem ilyen fontos tényező számukra a versenyképes jövedelem és az anyagi ösztönzők, valamint a rugalmas munkaidő, amit a válaszadók 35 százaléka említett.

A felmérés szerint az Y-generációhoz tartozó nők közül a kétkeresős párkapcsolati modellben élők 66 százaléka a párjával megegyező vagy annál magasabb keresettel rendelkezik. Emellett az ilyen nők minél tapasztaltabbak, annál valószínűbb, hogy akár fő keresővé is válnak a kapcsolatban - mutatnak rá a kutatás készítői.

A tájékoztatás idézi Szűcs Márta, a PwC Magyarország könyvvizsgálati osztályának cégtársát, aki elmondta: az Y-generáció esetében a munkahelyről való kilépés oka inkább a hiányzó előmeneteli lehetőség, mint a családdal való összeegyeztethetetlenség. A munkáltatóknak kezdettől fogva befogadó vállalati kultúrát és újszerű tehetséggondozó stratégiákat kell megvalósítaniuk, ha Y-generációs női munkavállalóikat meg akarják tartani - hangsúlyozta Szűcs Márta a közleményben.

A kutatás megállapította továbbá, hogy az Y-generációhoz tartozó nők minden korábbinál jobban igénylik a nemzetközi tapasztalatszerzés lehetőségét, 71 százalékuk kíván hazáján kívül dolgozni karrierje során. Mindemellett az Y-generációs nők azonnali, magas színvonalú, jövőbe mutató visszajelzést igényelnek, mégpedig - dacára a digitalizálódó világnak - inkább személyes megbeszélés keretében - derül ki a PwC felméréséből.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.