A kormány szükségesnek tartja azt, hogy a 2014–2020. közötti időszakban tervezett közlekedési infrastruktúra-beruházások kapcsán olyan tervek készüljenek, amelyeket minden érintett szereplővel - a nyomvonalat meghatározó döntés meghozatala előtt - előzetesen és érdemben egyeztettek. A gyorsabb megvalósításához szükséges valamennyi engedélyezési eljárás egyszerűbb legyen - fogalmazza meg a határozat.
A cél az, hogy az ügyintézés tényleges határideje ne haladhassa meg a 60 napot, az engedélyek hatályának lejárta pedig ne eredményezze a beruházás ellehetetlenülését. Ezért az eljárásoknak párhuzamosan kell lezajlaniuk, egyrészt az eljárási idők csökkentése, másrészt az egymásnak - vagy önmaguknak - ellentmondó szakhatósági állásfoglalások kizárása céljából.
A kisajátításról azt tartalmazza a határozat, hogy a megvalósításhoz szükséges ingatlanok tulajdonjoga mielőbb állami tulajdonba kell, hogy kerüljön. A felszín alatti közút és vasút építésével érintett felszíni ingatlanokat pedig csak a legszükségesebb mértékben kell kisajátítani.
Fontosnak tartja a kormány azt is, hogy a környezetvédelmi engedélyezési eljárások során a szakhatósági eljárási idők rövidüljenek. Meg kell vizsgálni a közmeghallgatásokon a szakhatóság kötelező részvételét, továbbá meg kell valósítani, hogy legkésőbb a közmeghallgatást követő 15 napon belül a szakhatóságok között konszenzus alakuljon ki. A konszenzus hiányában a felügyeleti szerv - vagy szervek - legfeljebb további 8 napon belül adjanak az engedély szempontjából felhasználható állásfoglalást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.