A kerületi polgármesterek első körben nemet mondtak a BKV idei 15 milliárdos működési hiányának átvállalására. A gazdasági minisztérium ugyanis azzal a javaslattal állt elő, hogy a kerületek az őket osztottan megillető – leginkább az iparűzési adóból befolyó – bevételekből engedjenek át ennyit a fővárosnak, amelyet címzetten csak a közösségi közlekedésre fordíthat. De a szociális segélyezést nyakukba kapó kerületek ellenálltak - írja a NOL.hu.
A lap szerint a hiány eltüntetésének másik módja a dugódíj bevezetése lehetne, ám ehhez hiányzik a parlamenti jóváhagyás és a szükséges infrastrukturális beruházások. Sőt a pénz is a sokmilliárdos fejlesztésekre. A háttérben felmerült egy, leginkább új fajta gépjárműadóra hasonlító megoldás, amelyhez nincs szükség különösebb beruházásokra.
A lap arról is ír, hogy a közlekedési vállalat igazgatótanácsának hétfői rendkívüli ülésén elfogadott üzleti terv aligha lesz tartható. A Népszabadság szerint ráadásul az idei hiány jócskán felülmúlja a tavalyit. A főváros által elismert 15 milliárdon túl 12 milliárdos amortizációval számol a cég, ráadásul az idén lejár 52,3 milliárd forint hitel. A főpolgármester bízik az állami konszolidációban, de teljes adósságátvállalásra kevés az esély. Sokkal valószínűbb, hogy a kormány garanciát vállal az adósságra. De nem most.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.