A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte, hogy a Duna Aszfalt (DA) csoporthoz tartozó Körösaszfalt Mélyépítő Zrt. közvetlen és egyedüli irányítást szerezzen a Magyar Építő Zrt. felett, mert a két vállalkozáscsoport együttes érintett magyarországi piaci részesedése nem éri el a 20 százalékot. A Magyar Építő többségi irányítást biztosító részvényese 68,26 százalékos szavazati aránnyal az Érték Befektető és Szolgáltató Kft. volt, de a tulajdonosi körben szerepelt egyebek között Tolnay Tibor elnök-vezérigazgató, aki egyben az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) elnöke is. A Magyar Építő Zrt. árbevétele a 2012-es 7,29 milliárd forintról 2013-ban 5,63 milliárdra, 659 milliós adózott eredménye pedig 558 millió forintra csökkent.
A fele-fele arányban Varga Károly és Szíjj László tulajdonában lévő, nyolc vállalkozást felölelő tiszakécskei Duna Aszfalt – amelynek fő tevékenységi köre az út- és autópálya építés – a hozzá tartozó, ugyanakkor 2012-ben és 2013-ban nulla árbevételt elért Körösaszfalt Zrt.-n keresztül vásárolta meg a Magyar Építő minősített többségi részesedését. A vásárlást profilbővítési céllal indokolta a csoport egy a tavalyi év végén készült piaci felmérésre hivatkozva, amely szerint a magasépítés területén további növekedés várható, míg az útépítési piac egyre szűkül.
A DA 2003-tól aktív a közbeszerzési piacon és – különösen az elmúlt években – egyre nagyobb gazdasági erejű vállalkozássá növekedett. A társaság közbeszerzési eljárások keretében 2007 óta több önkormányzattal is kötött az önkormányzati kezelésben lévő utak karbantartásával kapcsolatos négyéves keretszerződéseket, amelyek a céget átsegítették a gazdasági válság legnehezebb évein. Egy tavalyi sajtóértesülés szerint a korábbi hét évben a legnagyobb útépítései megbízásokat a francia Colas (116 milliárd forint), a Közgép (113 milliárd), az osztrák Strabag (105 milliárd), a Duna Aszfalt (102 milliárd), illetve a szintén osztrák Swietelsky (60 milliárd) kapták.
A DA jelenleg az M43 autópálya Makó és az országhatár közti szakaszának építését végzi: a nettó 46 milliárd forintos beruházás júniusban fejeződik be. Miután 2012-ben elnyerte az M43-as autópálya Makó és Nagylak közötti szakaszának megépítését, a pályázat vesztesei elégedetlenek voltak, ezért az EuroAszfalt, valamint a Közgép, a Magyar Aszfalt és a Swietelsky alkotta konzorcium a Közbeszerzési Döntőbizottságnál kérvényezték az eredmény semmissé tételét. A döntőbizottság elutasította a kérelmet, így a Duna Aszfalt maradt a kivitelező.
Ugyanakkor idén két útépítési tendert is nyert a Duna Aszfalt: a Közbeszerzési Értesítő februárban közölte, hogy olcsóbb ajánlattevőként ez a cég nyerte el a Colas Út Zrt. előtt a debreceni Nyugati kiskörút II. ütemének tervezését és kivitelezését. Néhány héttel korábban pedig azt a szerződést írták alá, amelynek értelmében a DA, valamint a nyíregyházi út- és közműépítő cég, a KE-VÍZ Zrt. építheti meg a 338. számú főút Nyíregyházát elkerülő második, 4575 méteres szakaszát nettó 3,335 milliárd forintért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.