Éppen a gondosan kidolgozott részletek teszik, hogy minőségérzet terén az Audi prémiumkategóriás vetélytársai felett áll. Akármilyen elcsépelt is, a belső tényleg sportosan elegáns. Persze ezek a látványos, integrált fejtámlás, fűthető és szellőztethető, elektromosan mozgatható és memóriafunkciós S Line sportülések felárasak, mint megannyi más a tesztautóban: radaros követésitávolság- és sebességtartó automatika, holttérfigyelő, aktív sávtartó berendezés, head-up display, LED-es fényszórók, éjjellátó berendezés, 360 fokos panorámaképet nyújtó tolatókamera-rendszer és parkolóasszisztens. A legszebb az egészben, hogy a temérdek szolgáltatás és a csúcstechnika ellenére a kezelés magától értetődő. Az opciós kézírás-felismerő felülettel ellátott MMI vezérlőegységet egyszerű használni. A menürendszer felépítése logikus, sok minden azonban a multifunkciós kormányról is elérhető. A 2,9 méteres tengelytáv jóvoltából az utastér helykínálata nagyvonalú, bár a tetővonal hátul beszűkíti a fejteret, a masszív kardánalagút miatt pedig középen ülni nem leányálom. A csomagtartó szabályos alakú, mély és széles, de kissé lapos téglatest, 530 literes mérete az 5-ös BMW-nél tízzel nagyobb, az E-osztályos Mercedesnél tízzel kisebb.
Az A6-os vonalai élesebbek a korábbinál, a LED-es első és hátsó lámpák, illetve a futófényes indexek pedig tovább erősítik a technokrata megjelenést. Mégis, Audi-fanatikusnak kell lenni ahhoz, hogy messziről felismerjük a frissített A6-ost.
Jóllehet az eladások túlnyomó részét a négyhengeres 2.0 TDI változatok teszik majd ki, a felső középkategóriás sportlimuzin azonban a sokhengeres motorokkal lesz valódi prémiumautó. Például a tesztelt 3,0 literes, V6-os dízel futáskultúrája roppant kifinomult, miközben kellemesen erélyes hangon gurgulázik. Az Audi Drive Select menetdinamika-szabályzó gazdaságos vagy komfortos programjában sem érezni tompának, dinamikus üzemmódban pedig egészen harapós, élénken reagál a gázadásra és fürgén pörög fel.
Mivel ezen a szinten a koronakerekes quattróhoz állandó négykerék-hajtás dukál, teljesítményét magabiztosan a talajra viszi, és bivalyul megy az Audi: az 1,8 tonnás nagyvad álló helyzetből 5,5 másodperc alatt ugrik százra, és bármilyen tempónál is adunk egy kövérebb gázt, intenzív gyorsulás a válasz.
A hétfokozatú duplakuplungos automata váltó pedig jó ritmusban és villámgyorsan kapcsolgat. Az 5,1 literes laboratóriumi álomfogyasztás viszont szédítően merész. Nekem 6,5 l/100 km volt a legjobb napi érték, amit a fedélzeti számítógép jelzett, de inkább a 7-8 liter feletti fogyasztás jellemző. Úgyhogy tesztünk végén kereken 8,0 literes átlagot számoltunk, ami egy ilyen autótól nem rossz (csak nagyon távol áll a gyári értéktől).
A „négykerekes” A6-os pedig mostoha időjárási körülmények között is magabiztosan fogja az utat, s az eleve dinamikus beállítottságú összkerékhajtás jóvoltából a kanyargós szakaszokon sportosan vezethető. Ráadásul az opciós adaptív légrugózás dinamikus menetprogramban bekeményít, minimálisra csökkentve a karosszéria oldaldőlését. Mondjuk a hazai útviszonyokhoz előnyösebb a komfort állás, így az úthibák többségét szépen tompítja a futómű. Ezért is jó az egyéni program: saját ízlésünkre szabhatjuk az autó karakterét: a motor/váltó automata üzemmódban jól alkalmazkodik a vezető pillanatnyi elvárásaihoz, a futómű lehet komfortos, az összes többi pedig sportos.
Összegzés
A 3,0 literes V6-os dízelmotorral, quattro összkerékhajtással és sok extrával lesz ízig-vérig felső középkategóriás prémiumautó az Audi A6-os. Szinte mindent tud, amit a technika mai állása szerint lehet, persze így 16 helyett már 30 millióba kerül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.