BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kívül-belül színes egyéniség lehet

A legerősebb, DSG váltós Fabiával kezdtük az ismerkedést. Nem csalódtunk a cseh kisautóban.

Az új Fabia esetében nem hazudtolták meg magukat a tervezők, alapvetően maradt konzervatív a külső-belső megjelenés, de például a méretek növelésével és a legújabb fejegységek elérhetővé tételével immár a fiatal vásárlóközönség igényeit is igyekeztek kiszolgálni. Aztán: korábban csak a tetőlemezt színezték át, most pedig már az A oszlop tövétől indul a kontrasztos fóliaborítás. Összesen 125-féle kombinációt hagyott jóvá a gyár, de az egyszerű karosszériaszínek között is találunk feltűnő árnyalatokat.
Hosszában nem változott a térkínálat, a 9 centis szélességnövekedés inkább csak akkor érezhető, ha hátul hárman ülnek. A csomagtartó ránézésre mély, de csak a rakodóperem magas, a 315 literes tér filcszőnyege alatt pótkerék lapul. Nincs több szinten rögzíthető padló, helyette a kalaptartót tudjuk a félemeleten rögzíteni, vagy a hátsó üléstámla mögé rakni, ha netán útban lenne.

A bal oldalfalon lévő rekeszek közül van, aminek nem elég magas az oldalfala ahhoz, hogy az oda tett apróság biztonsággal ott is maradjon, egyébként jó ötlet a kosártartó, a szatyortartó fül. 

 Style felszereltségű tesztautónk műszerfalát szálhúzott antracitszínű betéttel szerelték, a teljesen szürke belső tér unalmasnak hatott a kék-fehér külsőhöz képest. Még a feláras Bolero rádió nagyméretű kijelzője se vitt túlságosan sok színt a belsőbe, leszámítva a rádióállomások ikonjait. Nullafokos hőmérsékleten szó szerint lefagyott az érintőképernyő, nem reagált a böködésre, néha bukkanón áthajtva magától váltott adót, majd az utastér bemelegedésével együtt helyreállt a működése is.

Az egyes kezelőszervek működtetése most is könnyű, ami igaz a kormány visszajelzésére is. A felfüggesztés hangolása ha nem is dobálósan kemény, de érezhetően feszes, ehhez jól illene egy sportos visszajelzésű kormányzás is, főleg hogy jó fogású, alul kiegyenesített karimájú sportkormányt markol a vezető.

A 7 fokozatú, dupla kuplungos váltó hajlamos elejteni a fordulatot (Sport fokozatban pedig feleslegesen pörgeti az erőforrást egyenletes tempóval haladva), úgyhogy a 110 lóerőtől csodára nem számíthatunk. A széles fordulatszám-tartományban elérhető 175 newtonméteres nyomaték segít a helyzeten, ha nem padlózzuk a gázpedált, akkor visszakapcsolás nélkül finoman gyorsulunk. Kézi beavatkozásra az előválasztó kar pöckölésével van lehetőségünk, de hiába, még így se lehet valódi motorféket előcsalogatni.

Nem szép dolog, hogy az autót az elgurulás ellen a fékhatás megtartásával védő menetstabilizáló a motorleállító működésekor csak nagy ugrással engedi útjára a Fabiát. Megoldás az lehet, hogy a fékről nem azonnal lépünk a gázra. Vegyes használatban 7,7 liter per 100 kilométeres tesztfogyasztást mértünk. Az új Škoda Fabia alapmodellje elméleti lehetőség. A 2 798 360 forintba kerülő Easy 60 lóerős motort és hátsó dobfékeket kap, ráadásul a következő, Ambition szint a jelenleg elérhető 400 ezer forintos árkedvezménnyel 16 459 forinttal még olcsóbb is. Ekkor már 75 lóerőt tud az 1,0 literes háromhengeres, és hátul már tárcsafékek lassítanak. Biztonsági felszerelések tekintetében már az alapmodell is teljes, ott van a fedélzeten a menetstabilizáló, a blokkolásgátló, 6 légzsák és 5 fejtámla.

Csak nálunk létezik a Clever felszereltség, amelyben a forgalmazó a legnépszerűbb extrafelszereléseket adja annál olcsóbban, ahogy azt egyenként össze tudnánk válogatni. Robotváltó csak a 110 lóerős benzineshez és a 90 lóerős dízelhez kérhető az Ambition felszereltségi szinttől, a kézi váltóhoz képest nagyjából 450 ezer forintos felárat kell fizetni, úgyhogy várhatóan ritka lesz az egyébként a vezető dolgát nagyban megkönnyítő szerkezet.

Turbómotor repíti

Az FIA R5-ös kategóriájában áll majd rajthoz az új Fabia alapján készülő raliautó, a korábbi S2000-eshez képest a legnagyobb változás, hogy immár 1,6 literes turbómotorral hajtja a kerekeket, a váltó ötfokozatú, szekven-

ciális egység. A nemrég homologizált autó a rali-világbajnokság portugáliai fordulóján kettős dobogós helyezéssel debütált a WRC2 kategóriában, s az európai ralibajnokságban is rajthoz áll majd, de az első teljes szezonja a 2016-os lesz.

A gyors Fabiák rajongóinak azonban rossz hír, hogy egyelőre nem tervezik RS változat piacra dobását.

ciális egység. A nemrég homologizált autó a rali-világbajnokság portugáliai fordulóján kettős dobogós helyezéssel debütált a WRC2 kategóriában, s az európai ralibajnokságban is rajthoz áll majd, de az első teljes szezonja a 2016-os lesz.

A gyors Fabiák rajongóinak azonban rossz hír, hogy egyelőre nem tervezik RS változat piacra dobását. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.