BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Könnyebb és erősebb Toyota GT-86 készül

Továbbra is elhatárolódik a turbófeltöltő alkalmazásától a Toyota, amikor arról van szó, hogy fokozza a GT-86-os tudását, de ez nem jelenti azt, hogy nem tudnak sokkal ütőképesebb autót faragni belőle. Itt van példának okáért a GRMN változat. A betűk a Gazoo Racing Masters of Nürburgring kifejezésből erednek, és a Toyota házi tuningcégére utalnak, amely szó szerint az utolsó csavarig átfésülte a konstrukciót. Például az első légterelő, a hatalmas méretű hátsó szárny és a motorháztető karbonból készül, illetve az első-hátsó szélvédő kivételével plexire cserélték az üvegeket.

Ezekkel a megoldásokkal és a kényelmi extrák elhagyásával sikerült 45 kilogrammal csökkenteni a saját tömeget, ami már elég volt ahhoz, hogy a felfüggesztést is áthangolják. A felnik maradtak 17 col átmérőjűek, de amíg elöl maradt a gyári 7 colos szélesség, hátul 8 colos felniket használnak. A 2,0 literes boxermotornál új a szívósor és a teljes kipufogórendszer, a motoron belül kisebb belső súrlódást eredményező alkatrészeket használnak, és könnyebb a lendkerék is, tehát gyorsabban reagál a gázpedálra az erőforrás, amelynek nem mellékesen 200 LE/204 Nm-ről 216 LE/217 Nm-re nőtt a teljesítménye. Rövidebb végáttétellel is javítják még a rugalmasságot, a megfelelő lassulásról elöl 6, hátul 4 dugattyús féknyergeket használó, körben hűtött tárcsákat alkalmazó fékrendszer gondoskodik.

A Toyota 86 GRMN megmarad japán belpiacos modellnek, mindössze száz példányt készítenek belőle 15,5 millió forintnak megfelelő áron, és annak ellenére a Nürburgringen hangolták a felfüggesztését, hogy a nagy földrajzi távolság ellenére valószínűleg egy példány se jut majd el oda.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.