Összességében tovább emelkedtek a televíziós reklámbevételek 2015-ben Magyarországon, a televíziós reklámtorta az előző évhez képest háromszázalékos növekedéssel 51,5 milliárd forintra bővült – ismertette az EY felmérésének eredményeit Bindics Judit, a társaság tanácsadó üzletágának igazgatója. A növekedés dinamikája csökkent tavaly, hisz 2014-ben tízszázalékos, összesen négymilliárd forintos bővüléshez képest az elmúlt évben összességében valamivel több mint másfél milliárd forinttal növekedett a teljes televíziós reklámtorta.
A reklámbevételek megoszlásában tavaly is látványos eltolódás figyelhető meg a korábbi földfelszíni sugárzású csatornáktól (a közszolgálati főadó, a TV2 és az RTL Klub), valamint az egyéb kábelcsatornák irányába: a kábeltelevíziók harminc százalékkal tudták növelni reklámbevételeiket 2015-ben, ezzel a tavalyi teljes bevétel 45 százalékát adták. Mindeközben a régebbi földi sugárzású adók piacán korábban tapasztalt csekély bővülést 12 százalékos csökkenés követte 2015-ben, aminek eredményeként összbevételük 28,43 milliárd forintra zsugorodott. Mindeközben tehát tovább nőtt a kábeltelevíziók részaránya a teljes reklámtortán belül, bevételük tavaly már mintegy 23,16 milliárd forintot tett ki.
A teljes televíziós reklámbevételen belül a nem spot típusú bevételek összege a 2014-ben tapasztalt 29 százalékos emelkedés után tavaly csekély mértékben, négy százalékkal csökkent, míg a klasszikus reklámspotokból származó bevételek ezzel megegyező arányban nőttek. A nem spot jellegű bevételek összege 2,82 milliárd forintra csökkent 2015-ben, míg a reklámspotokból származó bevételek meghaladták 48,76 milliárd forintot.
Az európai televíziós reklámpiac hamarabb kiheverte a gazdasági válság következményeit, így előbb magára talált, míg a magyar piac csak tavaly produkált növekedést – emelte ki Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke. A reklámköltések tavalyi növekedése viszont egyértelműen jelzi a hirdetők bizalmát a televízió felé, illetve igazolja, hogy a televíziós reklámok hatékonysága megkérdőjelezhetetlen nemcsak a márkaismertség építésében, de a fogyasztásösztönzésben is – tette hozzá Kovács. A felmérésben idén is 56 televíziós csatorna szolgáltatott adatokat, a jelentés a net-net, vagyis a kedvezményekkel csökkentett, ügynökségi jutalékok levonása utáni reklámbevételeket tartalmazza. A felmérés nem tartalmazza a bartertevékenységből származó bevételeket, valamint például az emelt díjas SMS-bevételt és a szponzorfinanszírozott műsorok esetén a produkciós költségeket.
Vizsgálják a Class FM-et
A Médiatanács hatósági eljárást indít a Class FM Morning Show-jának december 30-ai és január 4-ei adása miatt, mert a műsorszámokat a 16 éven aluliaknak nem ajánlott korhatár-besorolás helyett 12 éven aluliaknak nem ajánlott kategória szerint tették közzé – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. Szakmai körök szerint ez elegendő alap lehet ahhoz, hogy a Class FM idén év végén lejáró frekvenciáját ne hosszabbítsa meg a hatóság. Jogsértés esetén ugyanis bármely média, így a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó rádió így elveszítheti opciós jogát. A Médiatanács a Civil Rádió egyik idén januári adáshetében tapasztalt jogsértések gyanújának tisztázására is hatósági eljárást indít. A hatóság döntése alapján a helyi és körzeti rádiók 300 millió forintot nyertek el rádióműsorokra és rezsitámogatásra, emellett pedig nyolc online alkotás forgatása is megkezdődhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.