BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szárnyaló kábeltévék

Ha minimálisan is, de tovább nőtt a televíziós reklámköltés az elmúlt évben, főleg a kábeles csatornák tudtak tovább gyarapodni.

Összességében tovább emelkedtek a televíziós reklámbevételek 2015-ben Magyarországon, a televíziós reklámtorta az előző évhez képest háromszázalékos növekedéssel 51,5 milliárd forintra bővült – ismertette az EY felmérésének eredményeit Bindics Judit, a társaság tanácsadó üzletágának igazgatója. A növekedés dinamikája csökkent tavaly, hisz 2014-ben tízszázalékos, összesen négymilliárd forintos bővüléshez képest az elmúlt évben összességében valamivel több mint másfél milliárd forinttal növekedett a teljes televíziós reklámtorta.

A reklámbevételek megoszlásában tavaly is látványos eltolódás figyelhető meg a korábbi földfelszíni sugárzású csatornáktól (a közszolgálati főadó, a TV2 és az RTL Klub), valamint az egyéb kábelcsatornák irányába: a kábeltelevíziók harminc százalékkal tudták növelni reklámbevételeiket 2015-ben, ezzel a tavalyi teljes bevétel 45 százalékát adták. Mindeközben a régebbi földi sugárzású adók piacán korábban tapasztalt csekély bővülést 12 százalékos csökkenés követte 2015-ben, aminek eredményeként összbevételük 28,43 milliárd forintra zsugorodott. Mindeközben tehát tovább nőtt a kábeltelevíziók részaránya a teljes reklámtortán belül, bevételük tavaly már mintegy 23,16 milliárd forintot tett ki.

A teljes televíziós reklámbevételen belül a nem spot típusú bevételek összege a 2014-ben tapasztalt 29 százalékos emelkedés után tavaly csekély mértékben, négy százalékkal csökkent, míg a klasszikus reklámspotokból származó bevételek ezzel megegyező arányban nőttek. A nem spot jellegű bevételek összege 2,82 milliárd forintra csökkent 2015-ben, míg a reklámspotokból származó bevételek meghaladták 48,76 milliárd forintot.

Az európai televíziós reklámpiac hamarabb kiheverte a gazdasági válság következményeit, így előbb magára talált, míg a magyar piac csak tavaly produkált növekedést – emelte ki Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke. A reklámköltések tavalyi növekedése viszont egyértelműen jelzi a hirdetők bizalmát a televízió felé, illetve igazolja, hogy a televíziós reklámok hatékonysága megkérdőjelezhetetlen nemcsak a márkaismertség építésében, de a fogyasztásösztönzésben is – tette hozzá Kovács. A felmérésben idén is 56 televíziós csatorna szolgáltatott adatokat, a jelentés a net-net, vagyis a kedvezményekkel csökkentett, ügynökségi jutalékok levonása utáni reklámbevételeket tartalmazza. A felmérés nem tartalmazza a bartertevékenységből származó bevételeket, valamint például az emelt díjas SMS-bevételt és a szponzorfinanszírozott műsorok esetén a produkciós költségeket.

Vizsgálják a Class FM-et

A Médiatanács hatósági eljárást indít a Class FM Morning Show-jának december 30-ai és január 4-ei adása miatt, mert a műsorszámokat a 16 éven aluliaknak nem ajánlott korhatár-besorolás helyett 12 éven aluliaknak nem ajánlott kategória szerint tették közzé – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. Szakmai körök szerint ez elegendő alap lehet ahhoz, hogy a Class FM idén év végén lejáró frekvenciáját ne hosszabbítsa meg a hatóság. Jogsértés esetén ugyanis bármely média, így a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó rádió így elveszítheti opciós jogát. A Médiatanács a Civil Rádió egyik idén januári adáshetében tapasztalt jogsértések gyanújának tisztázására is hatósági eljárást indít. A hatóság döntése alapján a helyi és körzeti rádiók 300 millió forintot nyertek el rádióműsorokra és rezsitámogatásra, emellett pedig nyolc online alkotás forgatása is megkezdődhet.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.