Ötvenezer forintjába kerül egy óvatlan jobbkanyar azoknak az autósnak, akik a VIII. kerületben figyelmen kívül hagyják a József körút és a Baross utca kereszteződésében ezt tiltó táblát. A felelősségrevonás garantált, a szabálysértést ugyanis telepített kamerák rögzítik. A renitensek nem lehetnek kevesen, hisz a Józsefvárosi Önkormányzat sajtóirodája arról tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy a közterület-felügyelet által az autósokra kiszabott bírságok alapján ez, illetve a Dologház utca–Fiumei út kereszteződés a legkritikusabb. Az autósok által elkövetett szabálysértések közül a legjellemzőbb a kötelező haladási irány megsértése (mint a Baross utcánál), továbbá a behajtási (Dologház utca), a megállási és várakozási tilalom megszegése. Szabálysértés esetén a bírság összege 5-50 ezer forint, egyes esetekben viszont fix bírságot alkalmaznak.
Az első fél évben több mint 455 millió forint bírságot szabott ki a Józsefvárosi Közterület-Felügyelet, megközelítőleg annyit, mint egy évvel azelőtt. Ez természetesen nem azonos a befizetett összeggel, de a beszedés hatékonyságáról nem közölt adatokat az önkormányzat.
A FÖRI munkatársai az első fél évben 898 szabálytalanul várakozó gépjárművet szállíttattak el az utakról – az elhagyott roncsautókat nem számítva. A lopóautókkal főleg a közösségi közlekedést akadályozó járműveket viszik el. Ezek száma tájékoztatásuk szerint megnőtt, elég a Dohány utcában a trolik útját rendszeresen elzáró autók esetére gondolni.
Míg a Józsefvárosban a Baross utca a legkritikusabb, a fővárosi fenntartású területeknél a Hungária körgyűrűn belüli területen jellemző nagyobb számban a KRESZ megsértése. Igaz, itt több a tiltótábla, és sűrűbben járőröznek a FÖRI munkatársai is.
A józsefvárosi első féléves csaknem félmilliárd forinthoz képest a FÖRI által ellenőrzött utakon elkövetett szabálytalanságok után „csupán” 175 millió forint bírságot róttak ki az első nyolc hónapban. A befolyó összeg nem a közterület-felügyeleteké, az szabálysértési bírság esetén az államháztartást, közigazgatási bírság esetén az önkormányzatot illeti.
A FÖRI szerint nem szerencsés a kiszabott bírságok összege alapján következtetéseket levonni. Összehasonlításként célszerűbb az intézkedési számot tekinteni. Ez pedig nagyjából kiegyenlített volt az elmúlt években – emelte ki a FÖRI. Azt is hozzátették, hogy idén a BKK-tól hozzájuk került át a teherforgalmi behajtás ellenőrzése, amely emelt létszámmal, új technikai eszközökkel történik, egyben új bevételeket is hoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.