A folyamatosan bővülő turizmus hatására országszerte felpörögtek a hotelfejlesztések: az első fél évben kilenc hotel nyílt meg Magyarországon, mellettük további hét átadását tervezik az év második felében – derült ki a CBRE ingatlantanácsadó legfrissebb piacelemzéséből. Az idénre tervezett 16 hotel összesen 1220 szobával növeli a kínálatot, ami 48 százalékos növekedésnek felel meg tavalyhoz képest, a 2014-es értéknek pedig több mint négyszerese. Jövőre is hasonló mértékű, 1225 szobás bővülés várható a magyar piacon. Az ideihez képest azonban változik a kínálat összetétele: míg 2016-ban a legtöbb hotel a vidéket gazdagítja, addig jövőre a bővülés nagyobb hányada (71 százalék) már a fővárosban összpontosul. A tervek szerint több ötcsillagos hotel is nyílik 2017-ben Budapesten.
A CBRE szerint a fejlesztéseket a 2009 óta töretlenül – átlagosan évi 7,5 százalékkal – növekvő vendégforgalom hajtja. Az első fél évben 4,6 millió szállodai vendéget regisztráltak Budapesten, 4,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ha a növekedés töretlen marad a második fél évben, akkor összesen 10,9 millió turista csekkol be legalább egy napra valamelyik magyar szállodában. A külföldi vendégek aránya az elmúlt 15 évben stabilan 50 százalék felett maradt. A legtöbb turista Németországból érkezett, az Egyesült Királyság pedig kiugró, 73 százalékos növekedéssel a második helyezést érte el a küldő országok között az első fél évben. Egyre több turista érkezik a kelet-közép-európai régió országaiból, leginkább Csehországból, Romániából és Lengyelországból.
A forgalombővülés hatására jelentősen javultak a fővárosi hotelpiac mutatói: az átlagos szobaár euróban számolva 1,5 százalékkal (forintban nézve 9,3 százalékkal) emelkedett az első fél évben. Az egy szobára jutó díjbevétel szintén 7,5 százalékkal nőtt, a foglaltsági ráta pedig maradt a magas, 75 százalékos tavalyi szintjén. A CBRE szerint ezek alapján a budapesti hotelpiac az egyik legjobban teljesítő az Európai Unióban, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy a magyar főváros még mindig olcsó desztinációnak számít a nyugat-európai célpontokhoz képest. Franciaországban is jelentősen, éves alapon 25 százalékkal nőtt a befektetési forgalom 2016 második negyedévében, az év első hat hónapjában mintegy 508 millió euróért vettek szállodákat a befektetők, főleg Párizson kívül. A befektetők az üdülőövezetekre és a turisták által kedvelt dél-franciaországi régióra koncentráltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.