A negyedszer elvégzett felmérés szerint továbbra is átlagosan hat embert készülnek megajándékozni a magyarok. Az ajándékok beszerzésére szánt kevesebb idő azzal függhet össze, hogy egyre többen vásárolnak az interneten, a tavalyi 52 százalék után 62 százalék. Így idén először beérte a karácsonyi netes ajándékvásárlás a bevásárlóközpontokban történőt, a plázákban ugyanis a vásárlók 64 százaléka vesz ajándékokat az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint.
A tavalyihoz képest 45-ről 37 százalékra csökkent azok aránya, akik már a karácsony előtti hónapokban spórolni kezdenek a kiadásokra, ugyanakkor 28-ról 31 százalékra emelkedett azoké, akiknek nem kell takarékoskodniuk az ajándékvásárlás előtt. Az előző évhez képest 11-ről 9 százalékra csökkent azok aránya is, akik hitelből finanszíroznák kiadásaikat.
Az ajándékok beszerzésénél a készpénz 71 százalékkal továbbra is a legnépszerűbb fizetési eszköz, ezt követi 30 százalékkal a hagyományos betéti kártya és 27 százalékkal az interneten keresztül történő bankkártyás fizetés. Egyre többen fizetnek érintőképes kártyával is, arányuk a tavalyi 27-ről 30 százalékra nőtt.
A reprezentatív, online kérdőíves kutatást a Budapest Bank megbízásából a Gfk végezte 2016. november 18. és 24. között, a 23 évesnél idősebb, ABC státuszú magyar lakosság körében, 500 fős mintán. Az A-tól E-ig tartó besorolásban a C státusz tekinthető az átlagos jövedelműnek, az A és a B ennél magasabb státuszt takar.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.