Meglepő eredményekkel szolgált a Mastercard legfrissebb európai kutatása, amely arra kereste a választ, hogy mi jellemzi a pénzügyi szolgáltatásokat el nem érő polgárokat Európában.
A felmérés rávilágított, a bankkapcsolattal nem rendelkező személyek 87 százaléka egész életét ugyanabban az országban tölti. A többség készpénzzel fizet az albérletért és az igénybe vett szolgáltatásokért egyaránt. Ugyanakkor jelentősen nő a digitális szolgáltatások használata ebben a csoportban is. Az okostelefonok terjedésének köszönhetően három év alatt 29-ről 49 százalékra nőtt azok aránya, akik hozzáférnek e technológiához. A megkérdezettek 27 százaléka azonban még mindig nem fér hozzá az alapvető pénzügyi termékekhez és szolgáltatásokhoz, ami egyértelműen mutatja, hogy egyre inkább különválnak azok a csoportok, amelyek a digitális, és azok, amelyek a pénzügyi szolgáltatásokat használják.
A kutatásból az is látható, hogy kiszolgáltatottakká válhatnak azok, akiknek folyamatosan a készpénzes fizetésre kell hagyatkozniuk – elveszíthetik vagy ellophatják tőlük a pénzüket, de elesnek olyan kényelmi szolgáltatásoktól is, mint az előre utalás vagy az időzített fizetés. Ugyanakkor a költéseiket sem tudják olyan könnyen nyomon követni, mint ahogy azt elektronikus fizetési módok használatával tehetnék. Így fordulhat elő, hogy sokan olyan nem megfelelő vagy alternatív fizetési módokat választanak, amelyek a későbbiekben könnyen adósságcsapdához vezethetnek. Többnyire a bankokkal szembeni bizalmatlanság és az ismerethiány az oka annak, hogy egyesek nem veszik igénybe a pénzügyi szolgáltatásokat. A megkérdezettek ötöde a jövőben sem szeretne bankszámlát nyitni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.